Never. Stop. Exploring.

Afscheid nemen bestaat niet

Wat heb ik een hectische weken achter de rug. Maar dat is allemaal niet voor niets geweest. Nog 3 dagen en dan zit ik in het vliegtuig naar New York! Maandag 3 augustus vlieg ik om 07.15 met British Airways eerst naar Heathrow, London, en 3 uur later vlieg ik door naar Newark, NJ. Een erg vroege vlucht, maar dat betekent wel dat ik al om 2 uur middenin New York ben! ZO GAAF. Ik vlieg met 3 andere meiden met wie ik samen de introductieweek ga doen, en dat is zo gezellig! Het besef is er nog steeds niet helemaal, maar dat komt vast maandag als ik met een betraand gezicht afscheid moet gaan nemen. Maar, afscheid nemen bestaat niet, want volgend jaar ben ik gewoon weer in dit koude kikkerlandje te vinden. Tenminste, zo staat het er nu nog voor ;-).

De afgelopen weken hadden mijn to-do lijstjes gemiddeld de lengte van een kilometer. Wat moest ik veel regelen! Mijn zorgverzekering moest worden opgezegd, een nieuwe verzekering moest worden afgesloten, mijn visum moest worden aangevraagd, ik moest mijn zorgtoeslag stopzetten, koffer inpakken, etc. Maar dat was toch onderdeel van de voorpret, want als ik weer eens wat kon afstrepen gaf dat een enorm voldaan gevoel. Eergisteren heb ik alle spullen van mijn kamer in Amsterdam terug naar huis verhuisd, en ik ben dus ook geen inwoner van Amsterdam meer. Komende maandag sta ik zelfs niet meer ingeschreven in Nederland. Erg apart!

De afgelopen weken heb ik ook heel veel vrienden en familie gezien, en had ik eigenlijk elke dag een klein mini-feestje. Het had zijn voordelen, want ik had ruim de tijd om met iedereen nog even bij te praten, maar ik moest best vaak “afscheid” nemen en dat was toch wel vervelend. Maar dat hoort er nu eenmaal bij, en gelukkig maken Skype en WhatsApp een hoop goed!









Ik wil mijn vrienden en familie ontzettend bedanken voor alle steun en lieve berichtjes. Jullie gunnen het me allemaal van harte en dat vind ik ontzettend fijn! Ik ga jullie allemaal erg missen, maar ik kijk ontzettend uit naar het avontuur dat me staat op te wachten. Het is tijd voor een nieuw hoofdstuk en als het aan mij ligt wordt het een spectaculair hoofdstuk!

Van maandag tot vrijdag ben ik New York voor de oriëntatieweek van InterExchange, de Amerikaanse au-pair organisatie. We krijgen dinsdag, woensdag en donderdag les in van alles en nog wat (EHBO, rijden in Amerika), en ’s avonds hebben we de tijd om New York te verkennen! Vrijdag om 14.05 vertrek ik met de bus naar Philadelphia. De rit duurt ongeveer 2 uur en bij de bushalte wordt ik opgehaald door mijn gastgezin. Zaterdag heb ik meteen een clustermeeting met alle au pairs uit de buurt en krijg ik informatie over de educatieve mogelijkheden in de omgeving. Ik moet namelijk minimaal 6 studiepunten halen tijdens mijn au pair jaar (studeren in Amerika, check!). Ik heb er ontzettend veel zin in! Ook ga ik eind september op vakantie met mijn gastgezin, zeer waarschijnlijk naar Costa Rica… ik heb zo maar het idee dat het verschrikkelijk gaaf gaat worden ;-). En via de Skype heb ik het idee dat ik enorm welkom ben, dus dat zit ook wel goed!

Mijn volgende blog schrijf ik waarschijnlijk in New York. SURREAL. Tot dan!

Greetings,

Donja

Reacties

Reacties

mama

Nieuwe deuren openen zich voor je......The World is YOURS, girly ....
love mum

En ik geniet NU al van je reisblogs....terwijl je nog in Nederland bent....en ik kijk uit naar je volgende adventures ;)

wilma

Lieve Donja,

Heeeeeeel veeeeeeel plezier in Amerika.
een goede reis en geniet van deze ervaring, maar dat gaat vast wel lukken lukken.

ik kijk uit naar al jouw verhalen daar in dat mooie verre Amerika.

xxxx e geniet ervan

theo

Je gaat iets groots en spannend meemaken! Iets wat je leven kleur en ervaring geeft. Ik (wij) leven met je mee. Heel veel liefs, Theo

Jorinde

Hey tante Donja! Ready for your big adventure? Leuk hoor. Heel stoer dat je dit nu echt gaat doen!! We leven met je mee ????. En mocht het een keer tegenvallen.... Bedenk dan dat er op datzelfde moment iemand ergens op de wereld op een legoblokje gaat staan! Hihihi???? so keep smiling Sis! ????

Jorinde

Uhh, de ???? Zijn smileys maar die worden niet herkend :))

Denise

Hoi lieve Donja..heeeeeeel veel succes in Amerika ..ga ervan genieten!Ik vind het super dat je dat doet..en het klopt helemaal..afscheid nemen bestaat niet!Dikke knuffel van mij..
xxxx

Marloes

Heey Donja, Geniet ervan maandag zit je heel even dicht bij mij!!! Ik woon vlak bij Heathrow! Het is een hele ervaring en herken zoveel van wat je schrijft ;) (hoe zou dat nou komen :P). Enjoy your time there and have a safe journey!!
Xx

Oma en Opa

Lieve Donja,
Wat een ondernemende kleindochter hebben wij !
Wat heerlijk, zo'n ervaring.
Zo'n kans krijgt ook niet iedereen.
Lieverd, succes en geniet er van !
Hééél véééél liefs van Oma en Opa

Mike

Donja,

Erg leuk om je blog te lezen! Kvind het supergaaf wat je allemaal gaat doen! Kweet zeker dat het een super ervaring gaat worden! Geniet ervan en heel veel succes en plezier toegewenst ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active