Never. Stop. Exploring.

My first birthday in the USA!

Hello again!

De wekelijkse uitlichting van wat ik allemaal gedaan heb, heb ik besloten voortaan achterwege te laten. Ik haal de hoogtepunten eruit en die vertel ik jullie. En wees eerlijk, daar hebben jullie zelf waarschijnlijk ook meer aan ;-)

Afgelopen week heb ik weer veel met de kinderen gedaan en de week was zo om! Zaterdag had ik mijn eerste cluster meeting met een aantal au pairs en mijn persoonlijke begeleider in het centrum van Philly en dat was erg leuk! Weer nieuwe mensen leren kennen, en daarna ben ik met één van de au pairs een rondje door Philly gelopen. 's Middags had ik een block party van een andere au pair die mij had uitgenodigd. De hele straat ("block") wordt dan afgezet en iedereen brengt wat te eten mee. Vervolgens zit iedereen midden op straat te eten en te kletsen. Heel gezellig!



Zondag ben ik samen met een andere au pair naar King of Prussia geweest, het op 1 na grootste winkelcentrum in Amerika. En wat was het groot! Ontzettend leuk en heel gezellig! We hebben geluncht bij The Cheesecake Factory (ik moet hier echt mee stoppen) en het er vervolgens wel weer af gelopen tijdens het winkelen ;-)

Ennnnnnnn..... gisteren was het dan mijn verjaardag! Ik was die ochtend wat emotioneel, wat ik wel had verwacht haha! Andere omgeving, andere sfeer, andere omstandigheden. Maar de familie had taart gehaald en een grote ballon met een giftcard voor Forever 21. Heel lief!



Overdag moest ik werken, en 's avonds was het tijd voor een birthday dinner met een aantal leuke au pairs! Ik had de dag ervoor een nieuwe jurk gekocht voor mezelf ;-) Ik ben met de bus naar het centrum gegaan en daar heb ik eerst met Lizzie een High Life gedronken tijdens happy hour (de champagne onder het bier). Rond half 8 zaten we aan de mac & cheese, zalig! Daarna zijn we met de auto naar Kiwi gereden, waar ze heerlijke frozen yogurt hebben. Vervolgens zijn we naar huis gelopen over de campus van Penn University. Een zeer geslaagde avond!









De weken voor mijn verjaardag druppelden er langzaam wat pakjes binnen. In totaal heb ik 7 pakjes gehad uit Nederland en wat was ik daar blij mee!!!! Ik voelde me zo ontzettend jarig! Ik heb ze allemaal rustig uitgepakt en even intens genoten van de aandacht die ik heb gekregen!



Vandaag ben ik met de kids en twee andere au pairs naar de sprayground geweest, waar de kinderen lekker in het water kunnen spelen. Het was vandaag 35 graden, dus het weer leende zich er uitstekend voor ;-)



Vanavond zijn we uit eten geweest met de familie! Dat was echt ontzettend gezellig en heel lief dat ze dat geregeld hadden voor mijn verjaardag. We zaten aan de Delaware River die de staten Pennsylvania en New Jersey van elkaar scheidt. Wat een mooi uitzicht!





Ik voel me zo ontzettend thuis hier en ik heb het heel erg naar mijn zin! De trip naar Washington is geboekt dus volgende week zaterdag zit ik om half zes 's morgens in de bus naar DC! YES! En vanmiddag heb ik geskyped met een hele goede vriendin die morgen haar ticket boekt zodat ze me in februari komt opzoeken voor anderhalve week!!! Ik kijk er al enorm naar uit!

Deze week doen we het lekker rustig aan, en dit weekend is het afscheidsfeest van Lizzie want zij vertrekt dan weer naar België. Heel jammer! Zondag staat er een sightseeing tour op de fiets op het programma en een diner bij IHOP (International House of Pancakes) met Julia dus dat wordt weer gezellig! Maandag heb ik vrij, want dan is het Labour Day, dus dan ga ik misschien zelf wel een rondje fietsen door Philly. Ik weet grotendeels al hoe ik op plekken moet komen, dus dat zit goed!

Ik vermaak me hier de komende tijd wel :)

Greetings,

Donja

Reacties

Reacties

Papa

Wat een belevenissen weer meis. En zo fijn dat je het goed naar je zin hebt. En dat je verjaardag een apart gevoel geeft begrijp ik. Maar je hebt je misschien wel jariger gevoeld dat ooit tevoren if you know what I mean....

Opa en Oma

Donja, wij hebben zitten te genieten van je verhaal !
Blij, blij, blij, wat een heerlijke ervaringen.
Weer een herinnering rijker ...
en hoe geliefd kan je zijn !!!

Denise

Wat een mooie verhalen..was even weer genieten. ..leuk je verjaardag zo te vieren..maar kan me voorstellen dat je het even moeilijk had meis...ik wens je veel plezier het weekend en geniet ervan ..dikke knuffels xxxx

Theo

Hallo Donja, aan de foto's is goed te zien, dat je al helemaal ingeburgerd bent. Fijn hoor dat je dit Amerikaans avontuur zo enthousiast beleeft. Liefs van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active