Never. Stop. Exploring.

Ik heb een match!!!

Jaaaaaaaaaaaa eindelijk! Na 7 weken matchen, skypen, mailen en telefoneren heb ik een enorm leuk gastgezin gevonden! Op 3 augustus stap ik in het vliegtuig naar New York, om vervolgens op 7 augustus te arriveren in Philadelphia, Pennsylvania!



Elke keer als een familie mijn profiel leuk of aantrekkelijk vindt, kunnen ze mij “reserveren”, wat betekent dat ze mijn profiel in meer detail kunnen bekijken, maar wat er ook voor zorgt dat andere families mij op dat moment niet meer kunnen zien. In deze tijd heb je de mogelijkheid om met het gezin te skypen of te bellen, en elkaar beter te leren kennen om zo te kijken of er een klik is. Sommige families waren erg leuk, sommige families reageerden niet, en sommige families hadden de klik met mij niet. Dat kan allemaal gebeuren. Het is best een zenuwslopend proces, want het is telkens afwachten. Ook de Skype gesprekken vond ik nerve-racking, want ik was elke keer weer verschrikkelijk zenuwachtig. Na ongeveer vijf mogelijke gastfamilies begon ik toch een beetje de hoop te verliezen. Ik was af en toe best bang dat het misschien niet zou lukken. En toen kwam op 4 juni een mailtje van InterExchange dat mijn toekomstige gastgezin mijn profiel had aangevraagd. Na twee Skypegesprekken met de hele familie en een Skypegesprek met hun huidige au pair vroegen ze me of ik hun au pair zou willen worden voor het komende jaar. En ik antwoordde met een volmondige JA!

Het gezin woont in de wijk University City in Philadelphia, Pennsylvania. De vader is Nederlands, de moeder is Brits, en ze hebben twee kinderen; een jongetje van 4 jaar en een meisje van 9 maanden. Ze zijn zo leuk en schattig! Dit waren ook de leeftijden die ik heel graag wilde. I couldn’t be more happy!



Ik krijg een eigen kamer en badkamer, en die laatste deel ik samen met het jongetje. De werkweek is van maandag tot vrijdag, van 8 tot 5. Dat betekent dat ik de avonden en het weekend vrij ben! Ik kijk er ontzettend naar uit om de familie te leren kennen en voor hun kinderen te zorgen, maar daarnaast heb ik ook een heleboel dingen op mijn to-do list staan! Een selectie:

~ Naar een musical gaan op Broadway
~ Bij IHOP eten
~ Een taping van de show van Jimmy Fallon bijwonen
~ De Universal Studio Tour doen

Ik heb nu zo veel meer zekerheid, en dat geeft een hoop rust. Maar ik vind het ook enorm spannend. Het moet nog even doordringen dat ik 12 maanden van huis wegga, en misschien nog wel langer. De 13e maand mag ik gebruiken om nog te reizen op mijn visum, en daarna ben ik van plan om nog wat andere landen aan te doen. Ik ben benieuwd!

Op 3 augustus vlieg ik naar New York, en daar blijf ik vier dagen. Hier krijg ik les in opvoeding, EHBO, American traffic, en een heleboel andere dingen. ’s Avonds heb ik de gelegenheid om New York te verkennen! Gelukkig vlieg ik samen met een meisje die ik van de voorbereidingsworkshop ken, dus ik ben gelukkig niet alleen.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn voorbereidingen!

Greetings,

Donja

Reacties

Reacties

Opa en Oma

Fantastisch lieve meid.
Gefeliciteerd met met deze match.
Deze match is het wachten waard geweest - toch !
Nu in alle rust van je voorbereiding genieten,
op weg naar de USA !
Geniet er van ....

mama

Wat een mooie match.......3 augustus it is......Spannend gebeuren voor heeeeel veeeeeel mensen....MAAR jij gaat het DOEN&MAKEN in Pennsylvania, that's for sure ;)
Enne.....ik mis nog iets op je To Do List...... T......o
Ik ben heel blij voor je meis.....
Je gaat je Horizon verbreden en slaat je Wings uit......Good Luck girly!

Papa

Lieve Donja.
Ik ben ontzettend blij voor je. Het is gelukt. Je hebt er ook echt je best voor gedaan. Je bent enthousiast geweest, flexibel en ....... het belangrijkste ...... een volhouder.
Het is zo mooi dat je je dromen kunt waarmaken. Dat raakt me als vader en ik ben trots op je. Ga er voor meissie. Wees niet bang....het is alleen maar spannend......en de rest is een grote mooie ervaring. Ik hou van je. Xxx

Wilma

Hoi Donja,

Super dat je iets kan doen wat eerst een droom....was....
Heeeeeel veel succes en vooral.....geniet van deze ervaring. Er zullen vast momenten zijn van gemis, maar die ga je weer opvullen met veel mooie momenten.
Geniet ervan xx

Theo

Eindelijk is het zo ver! Nu gaat het echte leven beginnen, maak gebruik van je vele talenten. Je kan het, daar zijn we zeker van. Heel veel sterkte de komende dagen en weken.....

Denise

Hoi meis..Van harte gefeliciteerd!!!Goed van je hoor..en nu gaat het echt beginnen allemaal..ben blij voor je ..veel succes! xxx

Dayenne van Boxtel

Hoi Hoi,

Ik ken je eigenlijk niet, maar was je blog aan het lezen aangezien ik ook als au pair naar Amerika ga. Ik ga pas 19 oktber, maar zit in de buurt van Philadelphia!! Ik zit er wel een uurtje vandaan, maar hoop er vaak te kunnen komen!!

Groetjes Dayenne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active