Never. Stop. Exploring.

9 maanden in the States!!!

Dag lieve luitjes!

Het is alweer twee maanden geleden dat ik een update op mijn blog heb geplaatst, dus ik dacht, het wordt wel weer eens tijd! Ondertussen zit ik hier alweer iets langer dan 9 maanden, en de tijd gaat zo snel! Ik heb in de afgelopen weken weer een hoop meegemaakt, so fasten your seatbelts!

Op 18 maart kwam Suzanne me opzoeken voor bijna twee weken! Ze kwam vlak nadat Ingeborg hier was, en na mijn vakantie in Palm Springs, dus het was allemaal lekker druk en gezellig! Net als Ingeborg kwam Suzanne me ophalen van het busstation, en wat was het leuk om elkaar weer te zien! We hebben lekker bijgekletst en zijn uit eten geweest bij een heerlijk Italiaans tentje waar ik al eens eerder ben geweest en waarvan ik de naam niet meer weet, whoops! Daarna zijn we naar ons hostel gegaan (ja, hostel!). Om de prijs van het New York weekend wat lager te houden, hebben we voor een hostel gekozen in Queens. Wie mij kent, weet dat ik een hekel heb aan hostels maar ik sta tegenwoordig veel meer open voor dingen dus ik wilde het gewoon weer eens proberen! De eerste avond wilde ik onder de douche stappen, maar je kon nergens je spullen ophangen. Dus ik volledig aangekleed de douche in, kleding uitgetrokken, Suzanne mijn kleding via een kiertje aangegeven, gedoucht, en daarna de handdoek en mijn pyjama aangepakt van Suzanne door hetzelfde kiertje. Kortom, een aparte ervaring en weinig slaap, maar we hadden het zo naar de zin dat het me niets uitmaakte!

Het weekend in New York hebben we vooral de bekende dingen bekeken (Brooklyn Bridge, Ground Zero, Battery Park, Times Square, Central Park, Broadway), en dat blijft leuk om te zien!



We hadden totaal geen musical ingepland, maar we besloten het er gewoon op te wagen. We zijn langs verschillende theaters gelopen om te vragen of er nog goedkope kaartjes voor diezelfde avond over waren. Dit bleek toch best duur te zijn, maar toen we bij het theater van Something Rotten kwamen, scoorden we kaartjes voor 40 dollar! HUPPEKEE! Wel helemaal op de achterste rij op het balkon, maar als je het maar gezien hebt! EN WAT WAS HET GOED. Ik sta toch elke keer weer helemaal versteld van hoe goed de shows op Broadway zijn. Kippenvel! Dit toneelstuk speelde zich af in de tijd van Shakespeare (gespeeld door Christian Borle DIE IK ZO GAAF VIND), en over een schrijver die zich telkens in zijn schaduw bevindt. Hij krijgt van een waarzegger te horen dat de toekomst van toneelstukken zang en dans bevat (de musical!). Het was ontzettend grappig omdat je op dat moment naar een musical zat te kijken en alles werd heel ironisch bekeken. Je had er bij moeten zijn! ;-) Na afloop ben ik nog op de foto geweest met Brian d'Arcy James die in één van mijn favoriete series, SMASH, speelde!





Zondagavond vertrokken we naar Philadelphia om daar vier dagen door te brengen! Ik moest gewoon werken deze vier dagen maar we zijn gezellig Philly wezen verkennen en hebben in de avonden gezellige dingen gedaan! Op woensdag moest ik oppassen en Suzanne kwam me vergezellen,and that called for a crazy face picture session.





Vrijdagochtend vertrokken we vroeg naar 30th Street Station om onze huurauto op te halen, want we gingen naar Pittsburgh en naar Canada! Na onze spullen in de auto te hebben gegooid zijn we op weg gegaan, en onze eerste stop was bij de Starbucks. Het fijne was dat we allebei konden rijden dus we konden lekker afwisselen! 's Middags kwamen we aan in Pittsburgh, en hebben we eerst ingecheckt bij ons typisch Amerikaanse motelletje! Ik moet mezelf toch nog elke week knijpen dat ik echt in the USA ben!



Daarna hebben we Pittsburgh even verkend, en laat in de middag zijn we naar Mount Washington gereden waar je fantastisch uitzicht hebt over de skyline van Pittsburgh! We hebben natuurlijk even gewacht tot het donker werd zodat we ook de skylineby nightkonden zien. Tussendoor hebben we in een heerlijk Chinees restaurantje gegeten, en de dag vloog om!







De volgende morgen gingen we op weg naar Canada! Met de auto de grens over, best spannend! Maar het stelde echt niets voor. Dus vrij vroeg waren we al bij de Niagara Falls! We sliepen in één van de duurste hotels die er was (Marriott Fallsview) maar dat was het dubbel en dwars waard! Want dit was ons uitzicht vanuit onze glazen muur...



Vervolgens zijn we naar met het liftje naar beneden gegaan en hebben we de watervallen van dichtbij bekeken. Wat ontzettend mooi!!! En het geluid is ook fantastisch. Natuurgeweld! Op een gegeven moment regende het gewoon van alle damp die van het water afkwam.



Elke avond hebben ze een lichtshow tussen bepaalde tijdstippen, en dus konden we vanuit onze hotelkamer (met zelf gekochte snacks) de lichtshow bewonderen zonder de deur uit te hoeven! Geweldig!



De volgende dag was het alweer tijd om een heuze 7 uur terug naar Philadelphia te rijden. En toen moesten we Amerika weer in! We zaten allebei nogal te zweten, want we hadden een hele strenge officier die ons van alles vroeg (wanneer ben ik ook alweer geboren?). Nergens voor nodig want we hadden niets te verbergen, maar toch! Gelukkig zonder moeite de grens overgekomen en op weg naar huis met goede muziek op!

Woensdag was het alweer tijd voor Suzanne om naar huis te gaan... de tijd ging erg snel! En na afscheid genomen te hebben was het tijd om weer echt aan het werk te gaan. Al is dit nooit echt werk geweest met zulke snoepjes van kinderen!!!



Een week later was het tijd voor het concert van The Last Shadow Puppets!!! Eén van mijn favoriete bands die 10 minuten van mijn huis optrad, dus dan koop je natuurlijk kaartjes! Ik ging samen met een Poolse au pair die net zo crazy is als ik dus we hebben ons behoorlijk voor schut gezet tijdens het concert omdat we zo enthousiast waren!!! En wat is Alex Turner een rasartiest zeg!!! En ook niet onaantrekkelijk.





Drie dagen later zat ik in het vliegtuig naar Dallas, Texas, voor een vier-daagse roadtrip met Marjolein en Olyne! Meiden, mag ik nogmaals even zeggen dat jullie fantastisch zijn en ik het zo ontzettend gezellig heb gehad!!!!

Ik sliep de eerste nacht in een inn in mijn eentje, want Olyne en Marjolein landden pas de volgende morgen. De muren waren bijna niet-bestaand, want je kon echt ALLES horen. Ook de tv die loeihard aanstond bij mijn buren om half 2 's nachts. Dus na de receptie te hebben gebeld of zij er iets aan konden doen, maar die niet in actie kwamen, heb ik zelf de kamer maar opgebeld nadat ik erachter kwam dat dat mogelijk was. Vriendelijk doch dringend gevraagd of de tv uit kon, omdat sommige mensen misschien wel hun ogen wilden dichtdoen. De tv ging uit en ik kon lekker slapen!

De volgende morgen ontmoette ik Olyne en Marjolein op het vliegveld en hebben we de huurauto opgehaald! Nogal een gedoe, want de mevrouw achter de balie werkte niet echt mee. Uiteindelijk toch onze zin gekregen en konden we eindelijk op weg! De eerste dag zaten we voornamelijk in de auto op weg naar San Antonio, dicht bij de Mexicaanse grens. Het was nog niet echt geweldig weer, maar gosssshhhh, wat is Texas mooi!



's Middags hadden we een trail ride op een ranch geboekt, dus we hebben een uur paardgereden! WAT GAAAAAAF. We waren alledrie ontzettend happy toen we het hadden gedaan!





We sliepen twee nachtjes in een AirBNB, en het waren superlieve mensen! We hadden een soort mini-appartementje voor onszelf inclusief balkon. Niet verkeerd! En de eerste avond hebben we lekker gevierd met een mojito!



De volgende dag hebben we San Antonio verkend, en wat was het lekker weer! Fantastisch! We zijn naar de Alamo geweest, hebben de Riverwalk belopen, en hebben de bekende cathedraal bezocht, de Tower of Americas opgeweest, de cowboy stad Bandera bezocht en van het zonnetje genoten. Geslaagde dag!







De volgende dag gingen we op weg naar Austin, waar we lekker op tijd aankwamen! We hebben daar het Stevie Ray Vaughan statue bezocht, bij een heel lekker burgertentje gegeten, cowboyhoeden gepast, de Pennybacker Bridge bekeken, en 's avonds lekker bij de IHOP gegeten!









Zondag moesten we ontzettend vroeg op, want het was 3 uur terug naar Dallas en we moesten de huurauto om 10 uur al inleveren en ook nog rekening houden met ontbijt en file. Het was ontzettend hard aan het regenen dus we zagen de dag al een beetje in het niet vallen, maar dat mocht de pret niet drukken! We hebben het stadium van de Dallas Cowboys bezocht (overdekt, top!) en hebben geshopt bij de Walmart. We waren alledrie ontzettend moe en wilden eigenlijk het JFK memorial nog bezoeken maar dat hebben we toch maar overgeslagen.



Na ons laatste etentje op het vliegveld was het helaas alweer tijd om terug te vliegen. Het was één van de gaafste dingen die ik tot nu toe heb gedaan! Bedankt meiden!!!

De twee weken daarna ben ik weer lekker druk geweest met leuke dingen zoals yoga, brunch, bioscoop, en leuke dingen doen met de kids. Ik heb het nog steeds zo naar m'n zin en ik wil dat het nooit ophoudt :)



Vorig weekend kwam Dayenne naar Philadelphia om een weekendje op stap te gaan! 's Avonds ben ik met haar meegeweest naar een cluster meeting bij een pizzatentje waar je zelf je pizza mag samenstellen. GODDELIJK. Nadat onze buik goed gevuld was gingen we op weg naar een Game of Thrones feestje, waar mensen o.a. verkleed waren als Varys en Jaime Lannister. Gaaf! Dat werd een latertje en de volgende morgen zaten we rond half negen alweer in de auto op weg naar Ocean City in New Jersey! Het werd rond de middag ontzettend lekker weer, dus we hebben gezellig over de boardwalk gelopen langs de zee, haunted minigolf gespeeld, ijsje gegeten, en het Somers Point Bayfest bezocht met live bandjes! 's Avonds zijn we op tijd weer terug gegaan en hebben we lekker een filmpje thuis gekeken.



Op zondag gingen we naar de schietbaan!!!!!!! Die komt ook in de top 10! Eerst kregen we les over hoe we veilig met het pistool moesten omgaan en hoe alles in elkaar zit. We mochten zelf de kogels laden, en alles in en uit elkaar halen. Daarna mochten we schietbaan op en kregen we allebei 50 kogels om mee te schieten. Zo vet! Eerst moesten we richten op het aangegeven target in het midden, en daarna mochten we headshots doen. Volgens de instructor hadden we talent!





Gisteren heb ik samen met een aantal au pairs een service project gedaan in West Philadelphia door plantjes te planten in de Royal Gardens. Het is binnenkort Love Your Park Week en ze vinden het hier heel fantastisch om de community te helpen wat ik heel erg bewonder! Daarna moest ik werken van 3 tot 12 's nachts, dus ik ben met de kids boodschappen wezen doen, ijsje gehaald bij de McDonalds en lekker gekookt en gegeten! Ik weet echt niet hoe ik deze kids straks moet achterlaten...





Vandaag was een echte luie zondag en heb ik lekker tv gekeken. Ik heb mijn opa en oma voor het eerst in 9 maanden via de Skype gesproken en dat was ontzettend leuk! Daarna ben ik met mijn gastgezin uit eten geweest voor moederdag. En nogmaals Happy Mother's Day to mijn eigen mama!!!! I love you!



Volgend weekend ben ik in Long Island te vinden voor mijn weekendclass op Long Island University. Dit zijn de laatste school credits die ik moet halen voor mijn au pair programma! Ik doe de course Growing Up in America en slaap in een echte dorm, dus dat wordt ook vast weer een ervaring! Het weekend erna ga ik New York voor een dagje met Lara om de laatste musical van mijn lijstje weg te werken: Phantom of the Opera! Hopen dat het lukt!!!
2 juni ga ik naar mijn eerste baseballwedstrijd van The Phillies en de week erna heb ik weer een concert. Wiehoeeeee!

En nog iets meer dan 6 weken en dan komt mijn broer Liam me opzoeken voor 3 weken! We doen een weekend New York, 5 dagen Philadelphia, een 9-daagse roadtrip door 11 staten met Graceland als doel, en daarna vliegen we naar Las Vegas en bezoeken we Death Valley en Grand Canyon!!!!! KAN NIET WACHTEN.

Nog minder dan 3 maanden en dan zit het avontuur in Philadelphia er al weer op. Wat is de tijd gevlogen... ik hou jullie op de hoogte!!!

Veel liefs,

Donja










Reacties

Reacties

mama

Meis meis meis.........Wàt heb je het naar je zin bij je Host-family en wàt heb je wèèr veel gedaan en gezien, alleen en samen met jd vriendinnen......je zou er best een Film van kunnen maken!!!

Enne...je hebt ons OOK kunnen loslaten op Schiphol........hoe lastig HET ook is......"je stapt weer in het volgende vliegtuig" naar......
Komt wel goed Schatje.......
Dikke knuf van je moedertje
Very PROUD of you .......enne......lafjoetoedeloeeeeeeeee

wilma

Lieve Donja
Wat heb jij weer veel gedaan pfffffff dit is pas genieten!
Als je jou verhalen lees zou je bijna vergeten dat je daar als au pair aan het werk bent.
Super mooi.
Geniet nog lekker die laatste maanden, want ze zijn inderdaad zo voorbij.
Xxxxx

Theo

Het is klasse wat je allemaal meemaakt! Dat wordt wennen als je in ons kikkerlandje terug bent. Maar niet aan denken en alleen maar genieten. Wij blijven je avonturen volgen ..... Liefs van ons

Opa en Oma

Lieve Donja,

Sommige mensen hebben er een heel leven voor nodig,
of komen niet eens zover, om de dingen te doen,
die jij al in deze 9 maanden hebt gedaan.
Lieverd, we hebben weer genoten van je verhaal.
De laatste 3 maanden zullen waarschijnlijk nog vlugger
omgaan dat de eerste periode.

Liefs van Opa en Oma

Ingeborg

Lieve lieve Donna ;)

Als ik je verhalen lees is het net alsof ik er ook een beetje bij ben. Je weet hoe fantastisch ik al je belevenissen vind en hoewel ik al op de hoogte was, vond ik het toch weer superleuk om je verslag te lezen!

Heel veel liefs!

PS I MISS YOU

Ine Hellingman

Wauw!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Papa

Wat een overweldigend verhaal, zo inspirerend, de vreugde en de positiviteit springen er af. Eigenlijk ben ik sprakeloos. Dus ik zeg niets.
Wel dat ik ontzettend trots op je ben en heel veel respect voor je heb.
Liefs Papa.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active