Never. Stop. Exploring.

Tik tak, tik tak... + mijn verhuizing naar Los Angeles!

Hi lieve luitjes!

Zo, dat is lang geleden! Er is zooooooooveel gebeurd sinds mijn laatste blog dat ik in vogelvlucht door mijn belevenissen heen moet gaan want anders zit ik hier morgenavond nog! Bereid je voor op veel foto's!

Half mei was het tijd voor mijn weekend class op LIU (Long Island University). Dit was de laatste class die ik moest doen om al mijn credits te behalen, en die heb ik nu binnen! De les begon op vrijdagavond om 6 uur en duurde tot 9, en zaterdag zaten we van 9 tot 9 in de banken. Lange dag! Zondag waren we gelukkig om 1 uur al klaar. We sliepen in echte dorms van de universiteit wat ik wel echt een beleving vond! Ook aten we van een lopend buffet, wat best lekker was. De les zelf ging over het opgroeien in Amerika, en echt elke tijdperiode werd besproken. Best interessant, maar soms ook een beetje slaapverwekkend. Zo besteedde ik mijn tijd als volgt...



Wel was het de perfecte mogelijkheid om nieuwe mensen te ontmoeten! Zo bleken er ook twee au pairs in mijn class te zitten die in Philly wonen! Hoe klein is de wereld!



Op zondag was het tijd om terug te gaan naar het treinstation en de trein te pakken naar New York. En we werden vervoerd met een echte gele schoolbus!



Het weekend erop ben ik samen met Lara naar New York gegaan om mijn laatste musical van mijn lijstje af te strepen: The Phantom of the Opera! Het is altijd weer zenuwslopend om in de rij bij de TKTS booth te staan, want je weet maar nooit of je wel kaarten kan krijgen. Maar zoals alle andere keren lukte het nu ook weer en hadden we super plaatsen!



De show begon om 2 uur dus zijn we eerst nog even naar een food festival gegaan en hebben we daar geluncht. We waren op tijd weer op weg naar het theater en WAT WAS HET GOED. Kippenvel bij het intro! Wat hou ik toch ontzettend van Broadway!



Ik ben in totaal naar 8 Broadway shows geweest en het was het geld dubbel en dwars waard! Mijn favoriet is en blijft Finding Neverland, dat was zo verschrikkelijk mooi!

Begin juni begon het weer echt lekker op te warmen, dus gingen we vaak naar het zwembad! De kids houden echt van zwemmen en het is altijd zo gezellig!



Diezelfde week was het tijd voor mijn eerste baseball game van The Phillies samen met Dayenne! Zo gaaf! Op dat soort momenten ben ik echt dol op Amerika. De trots, de sfeer, de gezelligheid. Hele toffe ervaring!



De week erna ben ik naar een concert van Kris Allen geweest samen met Daria. Hij was degene die mijn liefde voor Engelse taal echt heeft doorgezet in het willen studeren van Engels! Dus het was ontzettend tof om hem te zien optreden. Hij was zo goed!!!



Ook was het Philly Pride in Philadelphia en samen met Evonne en Selina ben ik vrijdagavond naar de kickoff geweest en hebben we lekker gefeest! Op zondag ben ik met Evonne naar de echte show geweest, wat echt heel gezellig was. Helaas was dit net toen de aanslag in Orlando was gepleegd dus het was een behoorlijk beladen dag. Maar ze lieten zich niet uit het veld slaan, en er zijn zelfs twee vrouwen op het podium getrouwd door de mayor van Philadelphia! Super!





De week erna ging ik samen met Selina een dagje naar Boston! Omdat we niet heel veel tijd hadden zijn we vrijdagavond om 10 uur met de bus vertrokken en kwamen we om 6 uur 's morgens aan. We hebben de hele dag zoveel mogelijk gezien en namen de bus 's avonds om 11 uur weer terug om op zondagochtend om 7 uur weer terug in Philly aan te komen. Wat waren we brak! Maar so worth it! We hebben de Freedom Trail gelopen door heel Boston en lekker geluncht in het zonnetje. Geslaagde dag!







En toen was het eindelijk zover..... MIJN BROER KWAM ME OPZOEKEN!!!!! Het had zo lang geduurd en nu was het eindelijk zover! Liam was op vrijdagochtend al in New York, en ik nam de bus op zaterdagochtend om hem te ontmoeten bij de bushalte. Heb zeker een traantje weggepinkt, want het voelde weer even zo vertrouwd! Alsof de hele familie er even was!



We zijn eerst even gaan zitten bij de Starbucks want ik had nog niet ontbeten, en hebben even gezellig bijgekletst. We wilden graag tickets scoren voor School of Rock, die ik al gezien had, maar helaas waren er geen plekken meer naast elkaar en dat was toch wel jammer! Dus hebben we besloten om dat niet te doen. Omdat Liam nog nooit in New York was geweest, hebben we alle sights gedaan, zoals Top of the Rock (waar ik ook nog nooit geweest was!), Rockefeller Center, Central Park, Ground Zero, Battery Park, Staten Island Ferry, Times Square, en ga zo maar door. Dit was mijn laatste weekend in New York dus ik heb er extra van genoten!









Zondagavond gingen we met de bus naar Philadelphia, want ik moest nog een weekje werken voordat onze vakantie echt ging beginnen! Toen we thuis aankwamen, zaten mijn hostparents op de veranda en vervolgens hebben we gezellig gekletst tot een uur of 1. De volgende week hebben we Philly verkend en zou Liam ook wat zelf gaan onderzoeken, maar hij vond onze groep kids zo leuk dat hij gezellig bij ons is gebleven! Hij deed het zo ontzettend leuk! Ik heb echt zo'n toffe broer!!!



Vrijdag ging mijn gastfamilie op vakantie naar Italië en Engeland, en waren wij even een dagje alleen zonder kids! Vrijdagavond gingen we naar een Phillies game die ik Liam als verjaardagscadeau had gegeven. Zeer geslaagd!!



Vrijdagavond hebben we alles ingepakt en zaterdagochtend stond vroeg de wekker om onze huurauto op te halen op het vliegveld voor onze 9-daagse roadtrip! We hadden een leuke Toyota die helaas niet zo zuinig in het gas verbruik was, maar dat mocht de pret niet drukken! De eerste dag zijn we door Amish Village gereden en was onze eerste stop in Fairmont, West Virginia! We waren best moe van de lange rit en hebben niet heel veel gedaan die dag, maar zijn lekker op tijd gaan slapen voor de volgende dag rijden!

De eerste paar dagen waren vooral de aanloop naar onze eerste echte punt, namelijk Nashville! Daar arriveerden we op de 4th of July, oftewel Indepence Day. We hadden er beiden wat meer van verwacht en vonden de stad een beetje tegenvallen. Bovendien was het nogal slecht weer dus de festiviteiten vielen een beetje in het water maar we hebben ons toch vermaakt! We hebben een paar live bandjes gezien en een beetje door de stad gelopen voor zover het weer dat toeliet.

De volgende dag was een geweldige dag, want toen gingen we op weg naar Memphis!!! Daar hebben we Sun Studios bezocht, waar Elvis vele platen heeft opgenomen. Zijn originele microfoon stond daar nog, heel bijzonder!!!



Memphis vonden we allebei een hele toffe stad! Het deed heel zuidelijk aan, en we hebben daar ook lekker naar live bandjes geluisterd. Het was behoorlijk warm dus het lekkere weer zat er echt aan te komen! We hebben ook het motel bezocht waar Martin Luther King is doodgeschoten, wat we allebei best indrukwekkend vonden. De oude auto's die er destijds stonden waren er nog steeds, wat voor een naargeestig sfeertje zorgde.



De volgende ochtend stonden we vroeg op en gingen we naar Graceland, het doel van onze reis!!! Dit vinden we allebei het hoogtepunt van de hele reis. We hebben de mansion tour gedaan en zijn de vliegtuigen van Elvis in geweest. Ook hebben we al zijn auto's bekeken in een expositie! Het was echt super gaaf!!!!









Vervolgens zijn we op weg gegaan naar Ashville, Alabama, onze volgende overnachtingsplek. Op de weg daarnaartoe zijn we gestopt in Tupelo, de geboorteplaats van Elvis. Daar hebben we zijn eerste huis bezocht (en op de schommel op de veranda gezeten!), en de winkel gezien waar hij zijn eerste gitaar kocht. Vet!

De volgende dag gingen we naar Atlanta, Georgia! Dat stond hoog op mijn lijstje! Daar hebben we de Coca Cola fabriek bezocht, hebben we de skyline gezien (waar de poster van seizoen 1 van The Walking Dead is gemaakt!!!), hebben we geluncht in het business district en hebben we het huis en graf van Martin Luther King gezien.






Daarna zijn we naar Covington gereden waar The Vampire Diaries wordt gefilmd! Dat was echt tof! We hebben de Town Square gezien, Mystic Grill, en het Mystic Falls bord. Je waant je echt in de serie als je daar zo loopt!





De volgende dag reden we naar Durham, North-Carolina waar Olyne als au pair woont! Het was zo tof om haar weer te zien!!! We zijn lekker uit eten geweest en hebben bij het zwembad gelegen. Helaas was er een enorme storm en hebben we niet veel van Durham kunnen zien, maar we hebben een biertje gehaald en lekker film gekeken met z'n drieën! Heel leuk!! We zijn bij Olyne blijven slapen en zijn de volgende morgen richting Washington vertrokken!



Eenmaal in Washington DC was het al best laat en hadden we besloten lekker bij het zwembad te gaan liggen en de volgende morgen vroeg op te staan om Washington DC te bezichtigen! We hebben eerst Arlington Cemetery gedaan en hebben daarna de metro gepakt naar het centrum. Daar hebben we een fiets gehuurd en zijn we alle monumenten langsgegaan!







Daarna zijn we op tijd weer vertrokken richting Philadelphia om de auto in te leveren en het vliegtuig naar Las Vegas te pakken!!!!!!!!!!!!!!!! Het laatste deel van onze reis! Dat was wel echt een super hoogtepunt, wat een geweldige stad! We kwamen zondagnacht aan en sliepen in The Stratosphere, helemaal aan het eind van The Strip. We hadden daar ook een auto gehuurd en hebben die de maandagochtend opgehaald. Eerst zijn we naar Death Valley gereden! Ik heb daar nog steeds geen woorden voor. WAT BELACHELIJK MOOI.









Het was ontzettend heet, bijna 48 graden! Nu snap ik waarom ze het Death Valley noemen haha! De uitzichten waren geweldig en de natuur prachtig. Ik hoor veel mensen zeggen dat ze het saai vonden maar wij vonden het fantastisch!!!

De volgende dag zijn we op weg gegaan naar The Hoover Dam. Heel indrukwekkend! We wilden naar The Grand Canyon, en dan naar The South Rim, maar het was zo warm en nog 5 uur rijden, dat we besloten hebben om dat te bewaren voor een volgende keer als we er op tijd kunnen zijn en er optimaal van kunnen genieten! Toen zijn we naar een kunstwerk gereden van allemaal gekleurde stenen wat echt heel mooi was. Vervolgens hebben we de auto weer teruggebracht en zijn we door een taxi afgezet bij het welkomstbord van Las Vegas. Toen hebben we de hele strip afgelopen tot we bij ons hotel waren!







De volgende dag zijn we nog naar Caesar's Palace geweest waar we de filmlocatie van The Hangover hebben bezocht! Heel leuk om te zien!!!







Het was echt een fantastisch geslaagde vakantie!!!!!!! Ons vliegtuig terug vertrok helaas op woensdagavond alweer... we hadden 2 uur vertraging en daardoor had ik bijna mijn trein naar Philly gemist. Liam bleef op Newark omdat zijn vliegtuig daar die avond zou vertrekken. Daardoor moesten we nogal gehaast afscheid nemen, en ik kan je zeggen dat ik dat echt niet leuk vond. Het voelde echt alsof ik een deel van mezelf achterliet. Broertje, dankjewel voor de fantastische tijd. Ik mis je!!!!!!!

Ik had nog een paar dagen vrij voordat de hostfamily weer thuis kwam, dus had ik even lekker de tijd om bij te komen. Het weekend ging ik samen met Evonne, Selina en Erin naar het strand. Even relaxen! Het was ontzettend gezellig en we hebben lekker over de boardwalk gelopen en heerlijk gegeten bij Applebee's.





Daarna begon mijn werkweek weer en wat was het leuk om de kids weer te zien! Ik had ze best wel gemist en het was leuk om weer samen de hele dag door te brengen!



Afgelopen weekend ben ik samen met Evonne naar Atlantic City geweest voor een weekendje. Ze heeft alles betaald als cadeautje omdat het één van mijn laatste weekenden is. Zo lief!!!!!! We hebben heeeeerlijk uitgeslapen, lekker gegeten, naar het circus geweest, gegokt (en 100 dollar gewonnen!!!) en veel gelachen! Thanks Vonnie!





Op dit moment heb ik nog maar 10 dagen te gaan in Philly.... en was het de bedoeling dat ik terug naar Nederland zou gaan eind augustus na mijn reismaand. Maar ik heb besloten om nog een jaar extra te blijven! Ik heb het zo ontzettend naar mijn zin en ik wil nog niet naar huis want ik ben hier nog niet klaar. Helaas heeft mijn huidige gastgezin geen au pair meer nodig omdat de kids naar school gaan in september. Daarom heb ik besloten om op zoek te gaan naar een nieuw gezin! Ik heb een paar gezinnen gesproken en ben uiteindelijk bij een gezin in..... *tromgeroffel* LOS ANGELES terecht gekomen! Het is een Amerikaans gezin met twee meisjes (7 maanden en 4 jaar). Ik heb een heel fijn schema (weekenden vrij en veel vrije tijd overdag), en ze hebben een zwembad in de tuin!!! En een eigen kapster, mani/pedi person, cateraar die hun avondeten brengt... dus dat wordt een hele andere ervaring!! Ik mag de auto gebruiken en ga een dag na aankomst al mijn theorie test doen voor mijn Amerikaanse rijbewijs! Ik heb er zin in! Ik blijf hier tot volgend jaar, en zal waarschijnlijk eind augustus 2017 weer in Nederland zijn.

Nu is het aftellen begonnen... de laatste dagen vallen me best zwaar want ik moet van veel mensen afscheid nemen. Mijn fellow au pair friends, mijn American friends, mijn buren, mijn gastouders... en het ergste, de kinderen. Daar zie ik heel erg tegenop. Maar ik probeer me te focussen op het aankomende jaar met een nieuwe ervaring! Donderdag neemt mijn gezin me mee uit eten en hebben ze een afspraak gemaakt bij een fotograaf om foto's van mij en de kids te maken en van ons als familie. ZO LEUK. Volgende week dinsdag is mijn laatste dagje, en dan heb ik de woensdag om afscheid te nemen van iedereen. Donderdagochtend vertrek ik naar MIAMI voor 9 dagen vakantie met Olyne!!!!! Zo kunnen we mooi samen dit eerste jaar verwerken en even heerlijk relaxen! De eerste 5 dagen zijn we in Miami en de laatste 4 in Orlando voor Disney en Universal! Het wordt super!!!! Op de 13e kom ik voor een dagje terug in Philly en neem ik afscheid van mijn gastfamilie en vertrek ik de 14e naar....

LOS ANGELES, CALIFORNIA!



Ik hou jullie op de hoogte!!!

Heel veel liefs uit Philly

Reacties

Reacties

Mike Kriele

Wow wat een belevenissen. Goed om te zien dat je het naar je zin hebt. En helemaal tof dat je nog een jaar van deze geweldige ervaring kan genieten! Heel veel plezier toegewenst alvast! :)

mama

WAUW.....hoewel ik natuurlijk al van heel veel op de hoogte ben......ben ik er nu toch even stil van.....Wàt hèb jij VEEL meegemaakt & beleefd SUPER GEWOON!!!!!
En het avontuur wordt vervolgd......in Los Angeles!!

En ik ben TROTS op jou en Liam; fijn dat jullie dit samen beleefd hebben......een ONVERGETELIJKE REIS als broer & zus samen ??

Prachtige foto's !!

Lafjoetoedeloeeeee......mama xxx

mama

De vraagtekens achter broer & zus samen??......moesten HARTJES zijn....maar dat vertaalt dit programma als vraagtekens!!

hanneke van veen.

Wat een belevenissen meegemaakt en bedankt dat jeze met ons deelt. Veel plezier in L.A.

Groetjes Hanneke

Opa en Oma

Donja, we hebben weer aan je lippen gehangen.
Wat heerlijk om te lezen wat jij allemaal hebt meegemaakt.
En dan... de tijd met Liam, geweldig !
Bedankt voor het verslag.
Liefs Opa en Oma

Olyne

Wauw Donja, als ik zo je blog weer lees heb je echt alles uit je jaar gehaald wat je maar kan bedenken! Je hebt vollop genoten en dit ga je voortzetten in het mooie L.A.!! Ik wil je alvast heeeel veel plezier wensen bij je nieuwe gezin en ik kan niet wachten tot we elkaar weer zien op het vliegveld in Miami!! Ben trots op je meid!

Dikke kus!

Theo

Fijn dat je zo n fijne en onvergetelijke tijd doormaakt in de states en zo vele contacten! We zijn heel blij voor je om dit allemaal te mogen mee maken

Papa

Hoi lieve meid. Wat een prachtige verhalen. Zo indrukwekkend en meeslepend. Wat een prachtige avonturen beleef je en wat ben je er enthousiast en dankbaar voor.
En zo mooi dat jij met Liam 3 weken lang jullie broer-zus band hebt mogen aanhalen in een groot aantal staten van het mooie USA. Ik kan alleen maar trots zijn op jullie.
En ik wens je heel veel succes straks in Los Angeles. Tot november ................ Ik hou van je.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active