Never. Stop. Exploring.

Fun, fun, fun x 7382

Daar ben ik weer met een blog! Er is een hoop gebeurd sinds december, en met een hoop bedoel ik een hoop leuke dingen! Ik ben zo ontzettend blij dat ik aan dit avontuur begonnen ben. Ik heb een fantastisch gastgezin, geweldige vrienden, en doe (mag ik dat zelf zeggen?) hele toffe dingen. Ik wil nog niet naar huis!

Vorige week zat ik hier precies een half jaar. Op 3 augustus 2015 vertrok ik naar New York, om vervolgens 4 dagen later in de bus te stappen naar Philadelphia. Wat zijn die 6 maanden omgevlogen! Een goed teken dacht ik zo. Ik heb het gevoel alsof ik tijd tekort kom, want ik wil nog zo veel doen. Ik zal jullie in vogelvucht vertellen wat ik beleefd heb de afgelopen weken.

Een dag na het plaatsen van mijn laatste blog kwam Dayenne naar Philly omdat we de volgende morgen heeeeel vroeg (7 uur!) naar New York zouden vertrekken! Met hangende oogleden zaten we te wachten op de bus, klaar voor een gaaf weekend! We hadden kaartjes bemachtigd voor The Rockettes: Christmas Spectacular, schijnbaar een hele bekende traditie in New York met Kerst. We waren ook van plan om naar een Broadway musical te gaan, dus plannen genoeg! Het was even een tegenvaller toen we er in het hotel achterkwamen dat ze de verkeerde kamer voor ons geboekt hadden (je kon amper naast het bed staan). Nou was dat niet eens echt het probleem, maar voor het geld dat we voor die kamer hadden betaald wilden we wel wat we beloofd waren. Helaas konden ze in het hotel zelf niets voor ons regelen, dus zijn we overgeplaatst naar een ander hotel... op Times Square! Het hotel was duurder en het verschil in prijs kregen we terug dus wij helemaal blij! Zaterdagavond was het tijd voor The Rockettes in Radio City Music Hall. En wat is dat mooooooooi. De show was ook fantastisch, heel blij dat we daar naartoe zijn gegaan!

Ook hebben we een bezoekje gebracht aan Ground Zero, het 9/11 memorial. Behoorlijk indrukwekkend. Op de plek waar de Twin Towers zijn neergestort staan nu twee grote watervallen waarin alle namen van de slachtoffers staan. We waren er beiden even stil van.



Zondag stond ik wederom in de rij van de TKTS booth op Times Square om kaartjes voor Broadway te kunnen bemachtigen. We hadden onze zinnen gezet op Finding Neverland en dat was gelukt! We bleken op de tweede rij te zitten (!!!!!) en Matthew Morrison en Laura Michelle Kelley speelden de hoofdrollen! Ik weet niet wat er halverwege gebeurde, maar de musical en het verhaal raakte me zo dat ik ontzettend heb lopen huilen. Ik moest ook echt even bijkomen aan het eind. Met dikke oogjes zijn we vervolgens bij de stage door gaan wachten en hebben we handtekeningen en foto's kunnen scoren met de cast! Suuuuuuuuuupergeslaagde dag dus!









De week erna waren de Kerstdagen alweer aangebroken! Ik was best benieuwd hoe dat nou allemaal zou gaan, en hoe ik me zou voelen, omdat ik natuurlijk niet thuis was. Natuurlijk had ik mijn momentjes, maar het viel allemaal erg mee! Op Kerstavond zijn we met de hele familie uit eten geweest bij Han Dynasty, een Chinees restaurant. De volgende dag zaten we vroeg in de woonkamer met onze pyjama's nog aan om de cadeaus onder de Kerstboom uit te pakken. De kids waren ontzettend verwend! Chloe kreeg een compleet poppenhuis (hoe schattig!) en Luke een ninja set en een NERF-gun. Ik ben ook flink verwend met cadeaukaarten die ik overigens nog steeds moet besteden, dus Kerst is nog niet over haha. 's Avonds gingen we met z'n allen naar vrienden van de familie voor een heus Kerstdiner met zalm, lamb, en nog veel meer. Het was heel gezellig!



De zondag na Kerst vertrok ik naar New York om Zoë te ontmoeten!!! Zij was een jaar mijn huisgenootje in Amsterdam en nu was ze in New York met haar vriend, dus hadden we natuurlijk afgesproken! Toen we elkaar zagen moesten we allebei een traantje wegpinken, maar wat was het leuk om elkaar weer te zien. We hebben de hele dag rondgelopen door New York en zijn naar het MoMA geweest. Not my cup of tea, maar ik kreeg een gratis kaartje van een curator die daar rondliep, dus ik mag niet klagen ;-)




En 31 december was het dan tijd voor oudjaarsdag! Samen met 6 andere meiden hadden we tickets naar New York geboekt. We sliepen verdeeld over New York, want het was overal al ontzettend vol geboekt (en super duur!). We hadden kaarten bemachtigd voor een rooftop party vlak naast het Empire State Building, dus het beloofde nogal wat te worden! We hebben eerst lekker bij Panera gegeten en hebben ons daarna omgekleed en zijn naar het feest gelopen. Het was een prachtige locatie, alleen de muziek viel behoorlijk tegen. Alleen maar gedreun. Maar dat mocht de pret niet drukken! Rond 2 uur zijn we richting de bus gegaan om naar ons hotel, dat in New Jersey lag, te gaan. Vervolgens ben ik met Tatiane, één van de au pairs die mee was, nog wat snacks gaan halen, en rond 4 uur lagen we te bed. Best netjes! De volgende dag zijn we New York nog ingegaan maar we waren allemaal erg moe dus we waren blij toen het tijd was om naar de bus te gaan.









Ennnnnn, nieuw jaar, nieuwe dingen! Dus ben ik in januari naar mijn eerste yoga class geweest. Ik ben tot nu toe twee keer geweest (zoooooo druk) maar het is ontzettend leuk en heel ontspannend. Het is een tip-based yoga instituut, dus je mag net zoveel geven als je zelf wilt. Nu betaal ik dus 5 dollar per yoga class in plaats van 30 die je bij andere classes in Philly zou betalen.

Ook mijn eerste concert in Philly is een feit. Samen met Erin, Evonne en Selina ben ik naar Collabro geweest, een musical singing group. Ze zingen bekende nummers uit musicals, zoals Les Miserables, maar ook popsongs zoals die van John Legend. Ze geven er dan een musical-achtig tintje aan. Mocht je benieuwd zijn, dit nummer is fantastisch:https://www.youtube.com/watch?v=Ssv3luxsZFQ

Het was een prachtig concert, en na afloop hebben we ze nog kunnen ontmoeten ook! Weer een prima geslaagde dag ;-)



Drie weken geleden werden we belaagd door sneeuwstorm Jonas en werden we allemaal op zaterdagochtend wakker met zo'n 20 cm sneeuw! Ik heb nog nooit zoveel sneeuw gezien. Maar het was erg mooi! We zijn er 's morgens op uit getrokken om te gaan sleeën in Clark Park, waar ze heuvels hebben die zich nu perfect leenden voor een slee baan. Helaas kregen de kids het snel erg koud dus was de pret van korte duur, maar het was erg tof om te doen! En thuis was het tijd voor hot cocoa and marshmallows :)








Vorige week was Olyne in Philadelphia! Ik ben samen met haar vanuit Nederland naar New York gevlogen voor onze orientatieweek, en dit was pas de 2e keer dat we elkaar zagen. Maar het voelt alsof we elkaar al veel langer kennen! Het was ontzettend gezellig en het weekend vloog voorbij! Een etentje bij de Cheesecake Factory mocht natuurlijk niet ontbreken!



Zaterdag zijn we naar New York geweest, en hebben we een off-Broadway play gezien met Joshua Jackson, bekend van The Affair. Heel tof!!! 's Morgens zijn we met de Staten Island Ferry langs het Vrijheidsbeeld gevaren. Ik moest mezelf echt even knijpen!





Verder hebben we gezellig rondgewandeld en hebben we 's avonds lekker gegeten bij een restaurant met fantastisch uitzicht op de straten die vol waren met gele taxi's. ZO GAAF. En een drankje gedaan op het feit dat we precies een half jaar geleden op dezelfde plek waren!





Zondag zijn we naar het Art Museum gelopen en hebben we flink geposeerd bij de Rocky Steps en het standbeeld van Rocky Balboa aka Sylvester Stallone. Vervolgens hadden we een taxi gepakt naar NOORD, een Nederlands restaurant! En ze hadden bitterballen!!!!!!



Toen de obers erachter kwamen dat we Nederlands waren kregen we gratis stroopwafels, die overigens erg anders smaakten dan dat wij ze gewend zijn. Maar de bitterballen waren goddelijk! We kregen zelfs het recept van de kok!
Daarna hadden we een auto gehuurd want Olyne wilde naar de Primark, en ik was zelf ook nog goed geslaagd! ;-) Toen was het helaas alweer tijd om afscheid te nemen, maar we zien elkaar weer in april, want dan gaan we samen met een andere Nederlandse au pair 4 dagen op vakantie naar Texas (Dallas, Austin, San Antonio) !!!!





Afgelopen week was ik samen met Lara bij een lezing van de director-general van UNESCO, onderdeel van de Verenigde Naties. Heel interessant! We hadden gelijk een mooi excuus om de Penn campus iets beter te bekijken. Echt prachtig!



Nog 5 dagen en dan is Ingeborg hier!!!! Zij is één van mijn beste vriendinnen uit Nederland en ik kan niet wachten! Ze blijft bijna twee weken en we hebben ontzettend veel gepland! Ze is ook hier tijdens Oscar night (go Leonardo DiCaprio!) en we hebben al besloten dat we dat gaan kijken onder het genot van pizza en donuts. Such fun! Dat lezen jullie wel weer in de volgende blog ;-)

Als Ingeborg helaas weer terug vliegt naar Nederland, vlieg ik richting Palm Springs, California voor 5 dagen om mijn tante op te zoeken. Zomer, ik kom eraan! Het is daar nu 30 graden, heeeeerlijk!

Met de kids ben ik ook nog steeds druk in de weer. Luke heeft nu op dinsdag voetbal, op woensdag zwemles, en op vrijdag karate, dus we zijn druk in de weer! Omdat het nu buiten wat kouder is, is het verzinnen van activiteiten soms wat lastiger, maar de tijd vliegt alsnog! Het wordt ook steeds lastiger om de kids straks achter te laten... vooral op die momenten als je tegen Luke zegt dat je vanavond op hem gaat passen en hij zegt: "We're gonna have so much fun!", of wanneer Chloe haar armpjes naar me uitsteekt. Nog maar niet aan denken!

Hier nog een paar ontzettend schattige foto's van Luke en Chloe!








Ik ga nu maar weer stoppen met schrijven, want volgens mij ben ik al weer veel te lang aan het woord. Hopelijk hebben jullie genoten van mijn verhalen!

Veel liefs uit Philly


Reacties

Reacties

mama

In één woord......G E W E L D I G !!!!

Keep up....... to press the Joy & Fun - button ;)

Liefs van je moedertje Xxx die ZVVJH ???

mama

De 3 ???......betekenen HARTJES ....... ;)

Opa en Oma

Je bent inderdaad lang aan het woord gebleven,
maar wat hebben we aan je lippen gehangen....
GEWELDIG om dit verhaal te lezen,
we horen je "gewoon praten" zo leuk schrijf je.
Waar haal je de tijd vandaan om dit alles te doen.
Je hebt zoveel genoten, in zo'n korte tijd, geweldig !!!

Liefs van Opa en Oma en blijf genieten ...

wilma

Lieve Donja,

Helemaal niet erom zo lang aan het word te zijn ;-))
Heb er weer van genoten, duurt soms veel te lang om weer eens wat te horen over al die super leuke dingen die je mee maakt.
Geniet ervan, want de tijd vliegt......
Xxx

Hanneke

Echt weer een super leuk verhaal Donja, en wat maak je veel leuke dingen mee! Echt leuk om te lezen! :) Xxx

Denise

Hoi Donja..Wat leuk weer deze verhalen te lezen..geniet er van meis de tijd gaat snel.
Knuffels van mij xxx

Papa

Hoi lieve meid. Wat een fantastisch verhaal is dat weer. Het bruist van de energie. Heerlijk inspirerend. Je bent gewoon lekker bezig. Ik hou van je xxxx.

JoHeiBel

Wat cool allemaal en wat een snoepies die kids!!
Geniet er maar lekker van!!

JoHeiBel

Kusjes van ons en heel veel plezier bij tante Marianne, Sis!!

Theo

Dit wordt een reis die je hele leven bij zal blijven!! Ik benijd je!!

Ine Hellingman

Ha Donja,

Zoals alle mensen uit Nederland reageer ik ook met: wat maak jij toch veel mee en wat klink je blij. Heerlijk dat te horen en je brengt me erg goed richting een gevoel van hevige jaloezie. Zo fijn voor jou. Wat lijkt Nederland dan saai!! We hebben hier amper winter, the big party's die jij meemaakt .... hebben wij die wel? Ik ben er in ieder geval niet bij.
Even kort over Amsterdam: ik heb een stevige griep achter de rug, waardoor ik mijn januari-maand min of meer horizontaal heb doorgebracht. Die griep heerst enorm en duurt bij velen erg lang. Nou ja, bij mij in ieder geval ook. Maar het is voorbij, heerlijk. Over twee weken ga ik een weekje naar de sneeuw, waarschijnlijk Zwitserland. Lijkt me ook even heerlijk. Ik geniet van mijn werkeloze bestaan, mis mijn werk eigenlijk nog helemaal niet, anders dan ik van te voren bedacht had.
Dus hier ook alles goed. Bleijenbeek heeft 2 kamerbewoonsters en dat is voor mij prima. Elisabet woont hier nog steeds, is op dit moment bij haar ouders in Spanje, maar ze komt weer terug. Een "geval apart"!!
Ik ben dus zeer tevreden in het leven. Jij loopt vooral te huppelen en houdt dat nog maar even 6 maanden vol. Geniet ervan en tot een volgende keer, Ine.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active