Never. Stop. Exploring.

Week 19 | Op naar 2016!

Hoi piepeloi!

Ik ben inmiddels al weer 19 weken in de States, en nog steeds bevalt het uitstekend! Ik ga al snel richting de helft van mijn au pair jaar. Dat klinkt heel surrealistisch nu ik erover nadenk; de tijd gaat zo verschrikkelijk snel dat ik soms het idee heb dat ik gewoon dagen oversla ;-) Ik zal jullie een overzicht geven van de dingen die ik de afgelopen weken beleefd heb!

Samen met drie andere au pairs ben ik naar Cape May, New Jersey geweest! We hadden een auto gehuurd en waren binnen 2 uurtjes in Cape May. Op de heenweg hadden we (of liever gezegd, ik) de tol gemist omdat ik een beetje in de war raakte van alle verschillende lanes. Uiteindelijk allemaal goedgekomen, want de gemiste tol wordt gewoon van de rekening afgeschreven door het autoverhuur bedrijf! Normaal komen er in Cape May heel veel mensen gedurende de zomer, dus het was nu een beetje uitgestorven, maar nog steeds erg mooi! We hebben de vuurtoren bezocht, en hebben daarna een prachtige lucht bekeken op het strand. Daarna zijn we in een heel schattig restaurantje aan zee uit eten geweest!









De dag erna ben ik samen met Daria naar New York geweest, de eerste keer sinds de orientatieweek toen ik uit Nederland vertrok! Deze dag was echt één van de BESTE dagen ooit hier. Ik kreeg kippenvel toen we vanuit de bus de skyline van New York zagen, en wat was ik blij om er weer te zijn! New York is ronduit FANTASTISCH. We zijn eerst bij de Starbucks koffie gaan drinken, en zijn daarna richting Times Square gelopen. Het plan was om in de rij te gaan staan bij de TKTS booth waar je kaarten voor Broadway kunt kopen voor minder geld! Helaas was deze nog niet open dus hebben we eerst door Central Park gelopen. Echt fantastisch mooi!



Vervolgens zijn we in de rij gaan staan bij de TKTS booth en kwamen we erachter dat het toneelstuk Thérèse Raquin met Keira Knightley (!!!, bekend van Pirates of the Caribbean en Love Actually) nu voor 50% korting was! Dus wij werden opeens ontzettend zenuwachtig want er stond best een lange rij, en dus moesten we maar hopen dat er nog tickets beschikbaar waren! Eenmaal aan de beurt bleken er nog tickets te zijn! WOOHOOO! Nu van de 140 voor de 70 dollar :) De voorstelling begon om 2 uur dus zijn we eerst nog wat gaan lunchen. En toen was het zover! Toen we het theater binnenkwamen bleken we op de 7e rij te zitten, echt heel dichtbij het podium!!! Om 2 uur gingen de gordijnen open en kwam Keira Knightley het podium oplopen. ZO GAAF. Ik vind haar echt een geweldige actrice en het was zo tof om haar nu in het echt te zien!!! Het toneelstuk was ook heel goed en het was de 70 dollar meer dan waard. Na afloop heb ik Keira ook nog ontmoet!!!!!!!! Ik heb even met haar gepraat en haar handtekening gekregen, en daarna kon je me echt opvegen haha! Ik had niet gedacht dat de dag zo zou lopen!!! Helaas mochten we van de beveiliging niet met haar op de foto, maar we zijn wel op de foto geweest met Arrow-acteur Matt Ryan die ook in het toneelstuk zat!





Ook heb ik de eerste Thanksgiving in the US meegemaakt! 's Morgens ben ik eerst met de kids en een paar andere au pairs en hun kids naar de Thanksgiving Parade in Philly geweest! Erg gezellig, en het was zulk mooi weer!



's Middags kwamen er een aantal vrienden bij ons op bezoek, en mijn hostdad heeft de hele dag in de keuken gestaan en een heerlijk diner gemaakt! Het was heel erg gezellig en ik voelde me erg welkom en thuis in de familie :)



De dag na Thanksgiving was het Black Friday, een dag waarop heel veel mensen winkelen omdat er dan veel korting is! Samen met een Britse au pair ben ik naar King of Prussia gegaan, het op één na grootste winkelcentrum in Amerika. De drukte viel erg mee, en ik heb een paar jeans en wat andere dingetjes gekocht!

Zondag hadden we een au pair meeting met allerlei au pairs uit Philly en omstreken. We zijn met een stuk of 10 meiden de Christmas Market afgestruind (waar ze Belgische friet met mayo hadden!) en daarna zijn we wezen schaatsen. Dat had ik allang niet meer gedaan maar het ging verrassend goed!





Ook heb ik mijn laatste les Screenwriting gehad; erg jammer dat dat afgelopen is want ik vond het erg leuk! Ik mag mijn professor nog steeds delen van mijn script sturen zodat hij ernaar kan kijken, heel fijn!!! Ik moet nog 30 uur of 3 credits halen volgend jaar aan studiepunten en ik denk erover om Spaanse lessen te nemen!

Op 3 december werd de kerstboom bij City Hall in Philly verlicht en daar zat een hele ceremonie omheen. De burgemeester van Philadelphia kwam een speech houden en het werd ook op live op tv uitgezonden! Was erg leuk om mee te maken!

Op 6 december ben ik samen met Daria naar Washington gegaan met de bus om naar Madame Tussauds te gaan en om een NBA wedstrijd van basketbal te bezoeken! ZO VET. En ik heb eindelijk Jimmy Fallon en Johnny Depp ontmoet ;-)







Voordat de wedstrijd begon, kwam er een koor van ongeveer 15 kinderen het volkslied van the US zingen. Kippenvel! En het hele stadion was stil. Een heel mooi moment!

Vorige week ben ik ook naar de kapper geweest en heb ik een behoorlijk stuk van mijn haar afgeknipt, tijd voor iets nieuws!! Het is een kapperschool waar leerlingen in training zijn en je maar 12 dollar betaalt voor een knipbeurt. Ik moest van tevoren wel een document tekenen dat als er iets mis zou gaan, de leerlingen niet aansprakelijk waren omdat ze in opleiding zijn haha!



Vorig weekend ben ik naar Chicago gevlogen!!! Eerste keer helemaal alleen in het vliegtuig, super gaaf! In Chicago ontmoette ik Paula, een Nederlandse au pair uit Denver waar ik de orientatieweek mee heb gedaan! En wat was het gezellig! Ik heb in tijden niet zo hard gelachen!!! We hadden een eigen mini-appartementje met keuken, en een tv met lekker veel zenders, dus de avond dat we aankwamen hebben we met een McNuggets menu van de McDonalds heerlijk even bijgekomen. Zaterdag zelfs uitgeslapen en daarna heel veel gelopen en gezien! Zondag moesten we helaas wel weer rond 3 uur naar het vliegveld. We waren aan het gieren en het brullen in de metro naar O'Hare (in het Nederlands) want niemand kon ons toch verstaan. Toen we bij het vliegveld uitstapten zei de man die voor ons zat: "Was gezellig, dames!". Toen kon je ons opvegen haha!
Chicago is een prachtige stad! Heel humid en mistig (niet fijn voor mijn haar haha), en een hele sjieke stad! Ik zou er zo nog een keer heen gaan!













Morgen komt Dayenne hier slapen en vertrekken we zaterdagochtend vroeg naar New York!!! We blijven daar tot zondag en gaan zaterdagavond naar The Rockettes: Christmas Spectacular dus dat wordt vast een super ervaring! En er staan nog veeeeeeel meer leuke dingen op het programma :) In januari en april ga ik naar de concerten van Collabro en Kris Allen (YESSSS) en ik ben flink bezig met sparen voor een aantal tripjes! Ik kijk enorm uit naar 2016! Ik heb het gevoel dat dat een erg beslissend jaar gaat worden...











Ik wens jullie allemaal hele fijne feestdagen en alvast een heel gelukkig Nieuwjaar! Geniet van elkaar en van de gezelligheid en tot in 2016!

Veel liefs,

Donja





Reacties

Reacties

wilma

Hoi Lieve Donja,

Weer een top blog om te lezen. Ik heb genoten. Wat maak jij veel mee.
Wat men zegt over Amerika is waar( wat ik zo kan zien dan hahaha ) alles is GROOT) maar mooi.........
Lieve Donja geniet ervan en hele fijne feestdagen in de states xxxxxx

mama

Lieve dochter van me,
Zoals gewoonlijk spat het ENTHOUSIASME er weer vanaf in je blog....net als met skypen ;) ..... ik ben blij dat mijn beeldscherm nog steeds HEEL is, hihi
Als er iemand is die zijn Au Pair jaar "dubbel" beleeft dan ben jij t wel....Heeeeeeel Fijn om te zien, lezen & te horen!!

You are really "Living in the moment"

mama

En.......

M E R R Y C H R I S T M A S WITH your FAMILY
&
H A P P Y N E W Y E A R
&
MAY ALL YOUR DREAMS COME TRUE.........???

Je leeft maar ene keer........if you know what I mean ;)

Lots of kisses mamma & Cium van T

Denise

Hey lieve Donja..wat weer een leuk geschreven stuk..zo leuk om te lezen dat je het naar het zin hebt en zoveel meemaakt.Ook jij fijne feestdagen en een super 2016 toegewenst..we denken aan je want het is toch even anders nu je niet hier bent..liefs en dikke knuffels van mij..hou van je! xxxx

Papa

Hoi lieverd. Wat maak jij toch ontzettend veel mooie dingen mee. Zo ondernemend als je bent en het plezier wat je er bij beleeft. Zo gaaf om te lezen en je sprankelende gezicht daarbij te zien. Respect meisje voor jou. Je doet het toch maar even. Je verovert de United States!!!!

Ik wens jou en je gastfamilie heel fijne Kerstdagen met veel hoop en liefde en een spetterend en weergaloos Nieuwjaar en natuurlijk een unieke oudejaarsavond.
Wij doen het hier op de gewone manier (haha).

Liefs en een een dikke kus van je vader.

Opa en Omie

Hallo lieve Donja,

Leuk hoor, zitten wij lekker te kijken naar wat je allemaal
beleefd heb, zóóóó geweldig allemaal, vergeten wij alles,
koffie koud etc.
Spannend en dat past allemaal in 24 uur !!!
Wij wensen jou en je hostfamily hele fijne feestdagen
en een gezond 2016 toe !

Liefs van ons

Josine

Gaaf gaaf gaaf! Wat een leuke foto's! Fijne feestdagen en alvast een gelukkig nieuw jaar ;-) Wie weet tot volgend jaar haha!

ine Hellingman

ik had me ernstig voorgenomen om op tijd aan jou een echt Hollandse kerstkaart te sturen. Daar is het nu te laat voor, dus langs deze weg wens ik je fijne feestdagen ene een goede start in 2016. Als ik al jouw verhalen hoor, heb ik er alle vertrouwen in dat 2016 in Amerika ook fantastisch gaat worden. Jij kunt genieten. zeg!! heerlijk en vanuit Amsterdam geniet ik met je mee. Veel liefs, Ine

Theo

Prachtig, globetrotter, zo'n reis meemaken doen wij je niet na hoor! Geniet... Cium van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active