Never. Stop. Exploring.

Bezoek uit Nederland en een kleine vakantie!

Hoi piepeloi!

Hier ben ik weer! Misschien wat sneller dan verwacht, maar ik heb een paar hele leuke weken achter de rug en daar wil ik even verslag van doen! In het fotoalbum staan ook weer een hoop nieuwe foto's, dus mocht je interesse hebben, neem gerust een kijkje!

14 februari was het Valentijnsdag, en omdat zowel Haley, een goede Britse vriendin, en ik geen dates hadden besloten we maar samen naar de film te gaan en daarna een hapje te gaan eten! Het was heel erg gezellig, en van een grilled cheese sandwich en cheese fries is nog nooit iemand ongelukkig geworden ;)

Op maandag was het Presidents Day dus had ik een dag extra vrij! Samen met Dayenne ben ik naar de film geweest en hebben we een bezoekje gebracht aan de IKEA! Het was echt even alsof we in Nederland waren ;) Natuurlijk hebben we even in het winkeltje gekeken en zagen we de taart die we thuis altijd zo lekker vinden! Die ging dus mee naar huis!

Ook kwam 18 februari steeds dichterbij... want dat was de dag dat Ingeborg naar the USA zou komen om me op te zoeken! Wat had ik daar ontzettend veel zin in!!! Op donderdag mocht ik iets eerder weg van "werk" om de eerdere bus naar New York te halen. En toen ik uitstapte stond Ingeborg daar op me te wachten! Heel surreal maar ook heel normaal. We zijn gelijk naar Shake Shack gegaan en hebben daar een hamburger en hotdog met milkshakes gegeten. We hadden ons hele schema (inclusief eettentjes) al helemaal uitgestippeld, dus we zaten ons al helemaal te verlekkeren ;)

Tot zondag zouden we in New York verblijven. En dat was één van de gaafste weekenden in New York ooit!!! We hebben een live taping van "Live with Kelly and Michael" bijgewoond, waar o.a. Chelsea Handler te gast was. Heel tof om mee te maken! Verder zijn we naar de SNL (Saturday Night Live) tentoonstelling geweest, hebben we een tour in de NBC studios gedaan (en Jimmy Fallon's studio gezien!!!), naar Brooklyn geweest, gegeten bij de Magnolia Bakery, en Coney Island bezocht! Maar nog toffer is dat we naar drie Broadway shows zijn geweest: Matilda, Blackbird (met Jeff Daniels en Michelle Williams), en School of Rock. Die laatste was in 1 woord FANTASTISCH. We hebben er nog dagen over nagepraat!!! We hebben zo ontzettend veel gedaan in het weekend, en het was zo gezellig! Helaas was het dan zondagavond tijd om New York te verlaten en de bus te pakken naar Philadelphia. Ik keek er wel naar uit want ik kon niet wachten om Ingeborg mijn leventje te laten zien.

Ik moest van maandag t/m donderdag werken, en gedurende deze dagen hebben we zowel dingen samen als dingen apart gedaan. Ingeborg is maandag King of Prussia, het op één na grootste winkelcentrum van Amerika, gaan verkennen, en ik ben thuis gebleven met de kids. 's Avonds zijn we wezen eten bij The Cheesecake Factory, dat hoort er toch elke keer weer bij ;) Zo slecht, maar zo lekker! Dinsdag hebben we crêpes gegeten met de kids en zijn Ingeborg en ik 's avonds naar de film geweest! Woensdag gingen we met z'n allen lunchen bij de City Tavern, waar al het personeel in traditionele kleding is gekleed. Heel leuk! Zelfs het servies en het decor is helemaal in oude stijl. Donderdag hebben we een Philly sightseeing tour gedaan en hebben we Ingeborg wat van de stad laten zien. 's Avonds zijn we lekker uit eten geweest om te vieren dat ik nu ook echt vakantie had!

Vrijdagmorgen zaten we in de bus richting Washington! Op naar de hoofdstad! Gelukkig was het heerlijk weer, er stond alleen een windje. We hebben een rondleiding gedaan in de US Capitol (zo gaaf!) en gezien waar Obama zijn inauguratie had. Heel tof! We kunnen nu ook zeggen dat we pizza hebben gegeten in de Capitol. ;)

Verder hebben we de monumenten bezocht (Lincoln Memorial, Jefferson Memorial, Washington Monument, White House) en the National Archives. Wel leuk dat ik al 2 x eerder in Washington was, dus nu kon ik Ingeborg de weg wijzen ;)

's Avonds waren we allebei zo moe en hadden we geen zin om uit eten te gaan dus besloten we snacks te halen bij de CVS om de hoek en roomservice te bestellen. Hier zie je het resultaat.

Zaterdagochtend hebben we heerlijk ontbeten bij Wicked Waffle waar ze de meest goddelijke wafels ever hadden.

Daarna zijn we door Georgetown gelopen en hebben we Ford's Theatre bezocht waar president Lincoln is vermoord. Dat vond ik persoonlijk echt heel indrukwekkend en we zijn daar ook best lang gebleven. We hebben een guided audio tour gedaan dus je kreeg een hoop info over het moordplot, het presidentsschap van Lincoln en hoe het uiteindelijk allemaal gebeurd is. Aan de overkant van het museum was het huis waar Lincoln gestorven is, waar we ook in geweest zijn. Erg raar om daar zo rond te lopen waar zo veel geschiedenis zich heeft afgespeeld.

Vervolgens moesten we op tijd weer naar het station voor de bus naar Baltimore. Daar kwamen we rond 9 uur aan na een lange busrit omdat het station zo ver buiten de stad was. Gelukkig hadden we op het station al gegeten dus konden we lekker even relaxen en op tijd gaan slapen voor een volgende dag in Baltimore! 's Morgens gingen we brunchen bij de Cheesecake Factory, en het zonnetje scheen volop. Een goed begin van de dag!

Vervolgens hebben we over de boardwalk gelopen en hebben we een rondje gemaakt met de Circulator, een gratis bus die een cirkel door Baltimore maakt. Ook hebben we het graf van Edgar Allan Poe bezocht. Helaas was het museum van Edgar Allan Poe niet open dus konden we daar niet heen! We hebben weer op tijd de bus terug gepakt want die avond waren de Oscars!!!!!!! We hebben weer ontzettend veel snacks ingeslagen en pizza en cheese fries gehaald en hebben een hele gezellige avond gehad. En gefeliciteerd Leonardo DiCaprio! ;)

Maandagvroeg zaten we in de auto richting Princeton om de universiteit te bezoeken (en hebben we onderweg ontbeten bij IHOP, International House of Pancakes, YUM). Ik was er nu voor de 2e keer en nog steeds is het adembenemend. Wat een ontzettend mooie campus!!!

Daarna zijn we doorgereden naar Jenkintown, en hebben we daar geluncht en wat rondgelopen. Het zonnetje scheen behoorlijk, en we voelden ons allebei superhappy!!!
We moesten op tijd weer terug, want 's middags moesten we trein halen naar Atlantic City woohooo! We sliepen in hotel Bally's, een enorm hotel die vastzit aan onder andere Caesar's Palace, compleet met enorme casino's. We zijn natuurlijk meteen een gokje gaan wagen, en we hebben zowaar 26 dollar gewonnen met de slot machine!!!! Wij helemaal blij! Daar zijn we lekker van uit eten geweest, dus we hebben een lucky avondje gehad :)
's Morgens stonden we vroeg naast ons bed om het tropisch zwembad in te duiken, en daarna snel omkleden om te ontbijten. Vervolgens hebben we de hele dag gewinkeld in de outlets en lekker op een terrasje kunnen zitten bij Starbucks. PERFECT.

Helaas was ook deze dag weer gauw om en gingen we op tijd weer terug om onze koffers thuis in te pakken. Ingeborg vloog woensdag weer terug naar Nederland, en ik ging op weg naar Palm Springs, California, om mijn tante op te zoeken!!!
Ingeborg, ontzettend lief dat je me bent komen opzoeken! Je bent een geweldige vriendin en ik heb het echt zo verschrikkelijk gezellig met je gehad! See you very soon!!!

Ik vertrok om half 2 met het vliegtuig naar California, met een overstap in Dallas, Texas. Een lang dagje reizen, maar 's avonds rond 7 uur kwam ik aan in Palm Springs. Ik was nog nooit op de westkust geweest, en ik was zo ontzettend benieuwd! Omdat het al donker was heb ik niet echt veel kunnen zien die avond, maar we zijn wel lekker uit eten geweest bij een hamburgertentje, wat natuurlijk weer goddelijk was. Ja, dat kunnen die Amerikanen wel :)

De volgende morgen zijn we een rondje gelopen over het resort waar mijn tante woont, en het was echt prachtig! Palm Springs doet zijn naam zeker eer aan. Het was ook heeeeerlijk weer dus ik mocht zeker niet klagen :)

Vervolgens hebben we een tour gedaan langs een paar huizen van celebrities, waaronder Leonardo DiCaprio, en de vroegere huizen van Frank Sinatra, Marilyn Monroe, en J. F. Kennedy. Heel indrukwekkend! Daarna hebben we het centrum van Palm Springs verkend en lekker koffie gedronken bij Starbucks. 's Avonds heb ik andere familie voor de eerste keer ontmoet en dat was heel gezellig! We zijn naar het Art Museum geweest en hebben daarna over de markt gelopen en lekker gegeten. Heerlijk eerste dagje!

De volgende twee dagen hebben we gehiked. De eerste dag op het Earl Henderson Trail, en de tweede dag in Joshua Tree National Park. Ik heb er nog steeds geen woorden voor. ZO ONTZETTEND MOOI. Dit is tot nu toe de mooiste staat of stad die ik gezien heb.

Het was echt adembenemend. Helaas vloog de tijd om en was zondag al snel weer aangebroken. Zondag hebben we lekker rustig aan gedaan en zijn we over El Paseo gelopen, de Rodeo Drive van Palm Springs. Om 6 uur was het weer tijd om te vertrekken richting Philly, met een overstap in Phoenix, Arizona. Ik kwam om 6 uur 's morgens lokale tijd aan in Philly en moest om 8 uur beginnen. Dat was best even lastig kan ik je zeggen :)
Maar het was fijn om de kids weer te zien na 1,5 week!!!!

Ik heb het deze week lekker rustig aan gedaan. Het was woensdag opeens 25 graden, dus hebben we heerlijk buiten kunnen spelen en zitten de rest van de week! Ik werd er helemaal vrolijk van! Dit weekend doe ik het lekker rustig aan (alleen een etentje hier, een filmpje daar), en volgende week komt Suzanne me opzoeken voor 2 weken!!!! Weer een heel leuk vooruitzicht. Over twee weken zitten we in de auto richting Pittsburgh en Ontario, Canada, dus dat wordt ook vast weer heel gaaf!

Nog even en dan ben ik hier alweer 8 maanden. De tijd gaat zo ontzettend snel. Ik kan niet geloven dat ik dan nog maar 4 maanden over heb, inclusief nog een paar vakanties. Ik weet nog niet hoe ik hier straks alles moet achterlaten, want je bouwt hier zo'n nieuw leven op dat ik het gevoel heb alsof ik soms een dubbelleven leid. Ik heb het ontzettend naar mijn zin en had niets beters kunnen hopen. Ik ben dol op mijn gastfamilie en ben heel grateful dat ze mij zo hebben opgenomen! Wie weet wat de toekomst nog brengt.

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend en hopelijk hebben jullie weer genoten van mijn belevenissen!

Veel liefs,

Donja

Papa

Het is 01.18 uur. Zit in Den Helder lekker met Liam aan een biertje met goede muziek uit de sixties en seventies. En nu genieten van jouw verhalen en belevenissen. Prachtig meis. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Groetjes van ons.
xxx

wilma

Hoi lieve Donja,

Ja ik heb zeker weer genoten van jouw verhaal!
Geweldig jouw enthousiasme ik geniet er elke keer van.
Op naar het volgende verslag.
Xxxx van mij

mama

M A R V E L O U S Blog weer meis.....hoewel we natuurlijk van "bijna" alles op de hoogte zijn is HET GEWELDIG om jouw avonturen "opnieuw" te mogen lezen.....je enthousiasme spat er van af !!!
En WAT een bofbips ben je toch....even een kleine vakantie in Palm Springs bij Marianne en John....WAT hebben ze je verwend meis!!!
Nogmaals HARTELIJK DANK lieve Marianne en John, voor de goede zorgen! Xxx
Enne Donja.....btw.....Wàt heb je een leuke rugtassssssss, hihi

Njoy the fun girly and keep going on.... Living in the Moment

Theo

Een never ending story lijkt je verblijf in de States, fijn hoor en leuk dat je de familie nog ontmoet hebt. Geniet maar, want de tijd vliegt....

Denise

Hoi lieve Donja!!Het enigste wat ik kan zeggen is WOW WOW WOW!! Wat een verhalen zo mooi weer..dat je ervan geniet dat voel ik echt ..supermooi je verhalen ...liefs en dikke knuffel van mij xxx

Opa en Oma

Lieve Donja,
Wij hebben weer met volle aandacht je verslag gelezen.
Wat heerlijk om dit zo te lezen en te zien dat je zo geniet.

Lieve groetjes vanuit een zonnig Turkije

Helena

Heel erg leuk allemaal Donja!