Never. Stop. Exploring.

Week 1 | New York Orientation Week

Ik wist dus niet dat je in een paar dagen zoooooooooo veel mee kon maken. Nu wel. Wat een fantastische week! Nog beter dan ik had verwacht. Op dit moment zit ik op mijn nieuwe kamer in Philadelphia, Pennsylvania. En ik vind het geweldig! Ik zal jullie een verslag geven van de afgelopen week.

WARNING: Deze blogpost wordt waarschijnlijk enorm lang.

Maandag, 3 augustus. De wekker gaat om half 3. Erg vroeg! De zenuwen waren behoorlijk aanwezig. Ik had het weekend ervoor totaal niet het idee dat ik de maandag in het vliegtuig zou stappen en een jaar zou wegblijven. Het moet nu nog steeds doordringen! Om kwart over 3 zaten we in de auto richting Schiphol. Ik werd meteen emotioneel toen ik mijn vader, broer, en opa en oma zag. Het afscheid was ook best even lastig, al had ik verwacht dat het tranendal veel dieper zou zijn. En zoals velen al voorspeld hadden, verdween het vervelende gevoel als sneeuw voor de zon toen we eenmaal richting de douane liepen en ik het echt alleen moest doen. Ik vloog met drie andere Nederlandse meiden naar London, Heathrow, en daar hebben we nog 3 andere meiden ontmoet (2 uit Spanje en 1 uit Duitsland) die met ons verder vlogen naar Newark, New Jersey. We hebben uiteindelijk 2 uur in de rij gestaan voor deborder control,want het was ontzettend druk. Rond 4 uur stapten we in de Supershuttle die ons naar het hotel zou brengen. Omdat we met de auto gingen, zagen we ontzettend veel van de omgeving! En wat was het gaaf! Al had ik nog steeds het idee alsof ik naar een film zat te kijken.



Rond 5 uur waren we in het hotel, en toen hebben we bij InterExchange, de partnerorganisatie, ingecheckt. Ik sliep met een Franse au pair op de kamer, maar die zou die nacht pas rond 1 uur arriveren, dus ik had de kamer even voor mezelf. We hebben ons allemaal even opgefrist en zijn toen aan de overkant van het hotel naar een pizzatentje gegaan om wat te eten. Daarna meteen terug, want ons kussen riep ons. Einde van dag 1!



Dinsdagochtend voelde ik me helemaal niet lekker. Thanks, jetlag. Gelukkig klaarde dat in de loop van de dag wel een beetje op. We hadden van half 9 tot half 5 de eerste trainingdag. 's Morgens kregen we informatie over het programma en de procedures, en 's middags kregen we les in kinderpsychologie van kinderen t/m 3 jaar. Erg interessant, maar een lange dag. 's Avonds om half 5 werden we opgepikt door eentour guidedie ons New York heeft laten zien. Empire State Building, Times Square, Macy's, Broadway, Rockefeller Center, NBC studios, en ga zo maar door! Heel erg gaaf! Het was de hele week al lekker warm in New York, dus het weer was uitstekend. Daarna ben ik met de Nederlandse meiden nog even verder gelopen, en ons plan was om naar Ground Zero te gaan. Dat bleek toch nog best een eindje, dus hebben we besloten om maar een taxi terug te pakken. FANTASTISCH. En goedkoop ook!







Woensdag hadden we weer een trainingsdag van half 9 tot 5. We hebben de rest van de kinderpsychologie behandeld, en het was weer erg leerzaam. 's Avonds besloten we om met een groepje naar het Empire State Buillding te gaan. Ik wist wel wat ik zou kunnen verwachten, maar toen we eenmaal boven waren werd me de adem toch even benomen. Wat was dat ontzettend mooi! Uitzicht over heel New York... en opeens voelde ik me enorm happy. Fijne avond!!! Daarna zijn we nog even naar Times Square gegaan en zijn we op de foto geweest met twee totaal niet lelijke politiemannen. Leuke ervaring!









Donderdag was de laatste trainingsdag en die duurde bijzonder lang, van half 9 tot 6. We leerden hoe je baby's moet reanimeren en hoe je verband moet omdoen. Wel erg leuk!!! Deze avond was de laatste avond in New York, dus we wilden eigenlijk nog een hoop doen, maar we waren nog steeds erg moe. Ik ben met een Nederlands meisje naar de brandweerkazerne gegaan om wat foto's te maken, en ze mocht zelfs een uniform passen! Errrrrrrrug leuke mannen kan ik je vertellen. ;-) 's Avonds heb ik rustig mijn koffer ingepakt en ben ik op tijd gaan slapen.





Vrijdag was dan de dag! Om kwart over 1 zou ik de taxi pakken, maar het bleek maar een heel kort stukje lopen te zijn naar de bushalte dus ben ik met mijn enorme koffer en rugzak door New York gestrompeld op zoek naar de bushalte van MegaBus, die me naar Philadelphia zou brengen. Gelukkig had ik het snel gevonden! Ik had een plaats op de bovenste verdieping van de bus, helemaal vooraan! Dus ik kon alles heeeeeeel goed zien. We hadden uiteindelijk 40 minuten vertraging, maar het was een erg leuke rit!



De vader stond me op te wachten bij de bus en samen zijn we naar huis gereden. Daar heb ik de moeder en de kinderen ontmoet. Een hartelijke ontvangst!!! Een half uur laten zaten we in de auto richting een super-culinair restaurant die gerechten serveerden waar ik nog nooit van gehoord heb. Samen met twee vrienden van de familie zijn we uit eten geweest en het was erg gezellig! 's Avonds ben ik eigenlijk meteen gaan slapen, want ik was erg moe.

Vandaag heb ik heeeeerlijk uitgeslapen en kreeg ik 's morgens van de familie pancakes met maple syrup en tea. Heerlijk! Daarna heb ik samen met Luke (jongetje van 4) de cadeautjes uit mijn koffer gehaald en uitgepakt. Ik had een Spiderman schilderij voor hem gekocht, en een schmink-set, waar hij helemaal gek van was! 's Middags hebben we dat natuurlijk gelijk uitgeprobeerd. Luke was Captain America en ik was een kikker. Leuk!!! 's Middags ben ik samen met de moeder en Luke en Chloe naar het park geweest. Daar was een familiefeest aan de gang met BBQ's en een hoop mensen. Leuk om te zien! We hebben een ijsje gegeten en zijn daarna weer teruggelopen. Ik heb daarna nog een tijdje met de moeder gekletst op de veranda, en 's avonds hebben we met z'n allen burgers van de BBQ gegeten!

Ik voel me ontzettend welkom hier en ze zorgen goed voor me! Ik ga me hier prima vermaken. Morgen om 1 uur komen twee au pairs me ophalen om koffie te drinken in de stad, dus ik ga al meteen lekker socializen! Ik hou jullie op de hoogte!

Meer foto's vinden jullie in de fotogallerij ;-)

Greetings,

Donja

Reacties

Reacties

Lissa

Wat een ontzettend leuke blog! Heb m gewoon met een lach op m'n gezicht zitten lezen.
Vooral het stukje over de brandweer! That was so cool!
Nog bedankt voor het meegaan!

En fijn dat je het leuk hebt bij je familie.

Enjoy your time!

Liefs,

Lissa

mama

WAUW.....WAT een adventures in a short time ;)
Het lijkt inderdaad wel een Film........waarin JIJ de HOOFDROL hebt...EN die je HEEL GOED speelt !!!
Njoy your movie, girly ;)
Big hug & kisses mum

theo

Wat een leuke en zware week heb je meegemaakt Donja! Wij lezenn met alle plezier je blog. Liefs, Theo

Papa en Denise

Hoi lieve Donja. Wat een lekker blogje om te lezen. En zo fijn dat we gisteren samen met Denise konden skypen. Het was goed om je in het echt te zien in je nieuwe omgeving. En om te zien dat je goed in je vel zit. Tot de volgende blog. We love you. Denise en Papa.

Yolande

Super leuk om te lezen Donja. Heel veel plezier en ook ik blijf je zoveel mogelijk volgen. Xx

Jacqueline

Hoi Donja

Ik ben blij dat je het ontzettend naar je zin hebt. Het is leuk om te lezen wat jij allemaal meemaakt. Geniet ervan. En zeker niet verkeerd die mannen in uniform. Hahaha. Heel veel succes. Groetjes uit Amstelveen. PS: WE MISSEN JE BIJ DE HEMA.

Liam

Je hebt er weer een leuk verhaal van gemaakt zus. Leuk om te lezen dat je zo op je plek zit. Dat doet mij ook goed! Morgen je eerste werkdag, succes en ook veel plezier! Ik zie je wel weer verschijnen op Skype en als alles mee zit in januari weer in persoon.

Susan

Leuke trant van schrijven. Heel naturel net als je papsie. Het is alsof ik naast je sta en meemaak wat jou overkomt.
Ik kijk uit naar je vervolg. Genieten meisie, dikke kus en knuffels

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active