Never. Stop. Exploring.

Week 2 | Wennen en veel plezier!

Deze week was dan de allereerste werkweek. Spannend, maar ook erg leuk! Terugkijkend op de afgelopen dagen heb ik totaal niet het gevoel dat ik heb moeten werken. Het was ontzettend gezellig met de kinderen en ook met de ouders. Ik zal bij het begin beginnen!

Afgelopen zondag ben ik met twee au pairs wezen lunchen, en dat was het eerste sociale contact dat ik buiten de familie om had in Philadelphia. Erg leuk! Het bleken twee hele gezellige meiden te zijn, en we hebben lunch gegeten bij Chipotle, een Mexican grill restaurantje. De portie was erg groot en ik heb de rest in eendoggy bagmee naar huis genomen! 's Avonds heb ik samen met de ouders het schema voor de eerste week doorgenomen. In principe werk ik van maandag tot en met vrijdag van 9 tot 5. Prima te doen!

Maandag
Maandag kwam Lizzie, ook een au pair, met de twee kinderen waar zij op past, langs voor eenplaydate. De kinderen spelen dan de hele ochtend met z'n allen, en 's middags eet je samen lunch. Daarna was het tijd voor een dutje! De moeder, Sarah, heeft me goed bijgestaan tijdens de eerste dag. Ik moest natuurlijk het ritme, de eetgewoontes, en patronen onder de knie krijgen. Naar mijn idee was dat best oké gelukt! 's Avonds ben ik uit eten geweest met drie au pairs bij een Surinaams restaurantje. ZO LEKKER. En het was erg gezellig! Ik heb met één van de au pairs plannen gemaakt om het weekend van 12 en 13 september een weekendje naar Washington te gaan, dus dat wordt gaaf!

Dinsdag
Dinsdag zijn we naar één van de au pairs gegaan voor eenplaydate. Dat was erg gezellig! Chloe begint ook al kleine stapjes te zetten in haar eentje, dus dat gaat goed vooruit! Ik begin echt een beetje verliefd op haar te worden. Ze is zo schattig! 's Middags zijn we terug naar huis gegaan en hebben de kids een dutje gedaan en 's middags hebben we nog wat gespeeld op de veranda. 's Avonds ging ik met Lizzie naar de bioscoop (Mission Impossible: Rogue Nation, YAY), want op dinsdag kost een kaartje maar 5 dollar. Helaas was de voorstelling van half 8 al uitverkocht, dus besloten we om 3 uur te wachten op de volgende voorstelling. We zijn een stuk door West Philly gelopen, en ik heb uiteindelijk ook de campus van Penn University van dichtbij mogen zien, dankzij Lizzie en een vriendin van haar! ZO MOOI. Ik dacht even dat ik in Hogwarts beland was. Ook hebben we een goddelijke smoothie gehaald bij Wawa, waar ik nu voortaan altijd heen zal gaan als ik een smoothie wil. We waren vrij laat thuis, en de volgende morgen moest ik om 7 uur beginnen. Kort nachtje!

Woensdag
Vandaag moest Sarah naar New York voor een sollicitatiegesprek, dus ik was voor het eerst helemaal alleen. Woensdagochtend ben ik met nog twee andere au pairs met alle kids naar de bioscoop geweest voor een kinderfilm (Rio 2, zeer vermakelijk!). Die waren maar 1 dollar per persoon! Ze vonden het ontzettend leuk, en het was een leuke invulling van de morgen. 's Middags hebben we weer lekker thuis gespeeld, en was de dag ook zo weer om! Ik ben die avond lekker thuis gebleven en heb een filmpje op mijn kamer gekeken. Even bijkomen!

Donderdag
Donderdag ben ik voor het eerst met de kinderen alleen naar het park geweest. Gelukkig is het dichtbij en kon ik de weg goed vinden! Ze hebben lekker gespeeld en rond 12 uur zijn we weer richting huis gegaan, want toen was het tijd voor lunch. 's Middags zijn we lekker thuisgebleven. 's Avonds had Sarah een enorm lekkere pasta gemaakt, en daarna heb ik een filmpje gekeken. De week vloog echt voorbij!







Vrijdag
Vrijdag ben ik voor het eerst met de metro naar de stad geweest met een andere au pair en de kids. We gingen minigolfen op Franklin Square. Er waren 18 banen, maar de kinderen waren er binnen 50 minuten al doorheen haha! Toen zijn we nog maar even naar de speeltuin gegaan. Daarna weer terug met de metro en 's middags weer rustig aan gedaan. En toen zat de eerste werkweek er al weer op! 's Avonds zijn we met het hele gezin naar de Beer Garden geweest, waar je uitkeek op de hoge gebouwen en de Rocky Steps. Ik mocht eerst niet naar binnen, want ik had mijn ID niet mee, maar uiteindelijk lieten ze me toch binnen. Ik heb uiteraard niets gedronken! En dit is ook de eerste en laatste keer geweest dat ik mijn ID vergeet haha! We hebben gezellig gekletst en daarna een Uber terug naar huis genomen. Een hele fijne eerste week!





Zaterdag
Zaterdag ben ik samen met Lizzie het centrum van Philadelphia in gegaan. Zo mooi! Heel veel historie en heeeeeeel veel winkels. We hebben gegeten bij de Cheesecake Factory. GODDELIJK. Het menu was zo dik als een boek en de ober vertelde ons dat hij een test heeft moeten doen om te kijken of hij het menu wel uit zijn hoofd wist. Het is hem blijkbaar gelukt!!! Daarna zijn we richting de Liberty Bell gelopen, waar ik had afgesproken met een au pair die ook net een week geleden is aangekomen. Helaas heb ik haar niet kunnen vinden, want ik wist niet hoe ze er uit zag, en de plek waar we hadden afgesproken was ook nogal groot. Volgende keer beter! Vervolgens moest ik alleen terug met de metro, en dat ging wonderbaarlijk goed. Helaas verdwaalde ik op de weg naar huis, en na 40 minuten had ik eindelijk het huis teruggevonden haha! 's Avonds heb ik samen met de familie lamsvlees, aardappelen en sperziebonen van de BBQ gegeten, met een rood wijntje erbij, om te proosten op de goede afloop van de eerste week! Heel gezellig!







Zondag
Vanmorgen ben ik samen met een aantal studenten van Penn University en Lizzie wezen brunchen bij een leuk cafeetje in de buurt. Ik had een apple waffle; een grote wafel met gekarameliseerde appel, kaneelslagroom en geroosterde walnoten. Het wordt denk ik echt tijd om volgende week eens te beginnen met het zoeken van een sportschool! Na de brunch ben ik in m'n eentje naar CVS gelopen, een soort Etos. Daar heb ik wat spulletjes gekocht, en daarna heb ik even op een bankje gezeten om alles even te laten bezinken. En ik vond ook nog de weg terug! Ik ga vooruit!





Over twee uurtjes ga ik uit eten met de au pair die ik op zaterdag niet kon vinden, en dan ga ik voor het eerst op de fiets! Spannend! Maar dat komt vast goed!Het is hier nu 35 graden, erg warm! Maar wel erg lekker, en aan het weerbericht te zien houdt het nog even aan!

Tot de volgende blog!!!

Reacties

Reacties

Theo

Leuke foto's en je geniet wel heel erg zo te lezen. En sparen ...? Een mooiere job kan je niet hebben!

mama

Wat een leuke "werk"-week met de kids en de andere Au Pairs en hun kids....en het is nog maar 2 weken geleden dat je "de lucht" in ging......
"Time flies when you're having FUN, girly ;) "
Xxxxx

Opa en Oma

Was weer heerlijk om te lezen Donja. Bedankt ..
Oma riep "Oh, dat ga ik in m'n volgende leven ook doen".
Daar moest ik wel zo om lachen.
Lieverd, fijn dat je zo geniet !
Houden zo .... Liefs van ONS

Yolande

Wat een leuk verslag weer Donja. Ook ik blijf je zoveel mogelijk volgen en net zoals je oma ga ik dit vast en zeker in mn volgende leven ook doen. Haha. Veel plezier meisje. Xx

Merel

Donja, wat een fantastisch verhaal nu al! Ik zou me bijna ook aanmelden haha! Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verhaal!

Kim, Samantha en Nadine

Hi Donja,

Wauw wat een leuk verhaal en wat een belevenissen al! Het klinkt top en volgens ons gaat het helemaal goed komen. Geniet ervan en heel veel plezier de komende tijd!

Groetjes,
Kim, Samantha en Nadine
Au Pair Team van Travel Active

Denise

Hoi meis...wat een leuke week heb je achter de rug...het lijkt wel een werkvakantie :-) en nu begint de nieuwe week weer met nieuwe avonturen. .super leuk en...ik ben blij dat je de weg terug hebt gevonden hihihi...knuffel en liefs van mij xxxc

donja

Hallo lieve Donja,
We hebben net alle verhalen gelezen en voorgelezen aan Herman en Oma ceelie. Ze genieten er heel ergvan je te horen. Oma gaat nu zelf ook een stukje schrijven. Hallo Donja wat heb jij het fijn daar, en de kinderen zijn heel lief, wij gaan naar Tante Lies 85 jaar Liefs en knuffel Oma en Opa Denken heel veel aan je.xxxx????????

oma ceelie

Donja, natuurlijk schrijf jij dat niet maar wij. Onwennig ff he. Oma ceelie wilt bijna zelf internet, ze is er nieuwsgierig genoeg voor. Dikke kus en knuf.

Papa

Mooi verhalen meis. Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Ga zo door. En vooral naar de sportschool haha.

Liefs van je vader xxxxxx.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active