Never. Stop. Exploring.

Week 3 | Time flies when you're having fun!

De tweede echte werkweek is alweer voorbij! De tijd gaat zo verschrikkelijk snel, en ik doe zo veel dat ik het gevoel heb dat ik hier al een paar maanden ben! Drie weken geleden stond ik op Schiphol om afscheid te nemen van mijn familie, en het voelt zowel als de dag van gisteren als een belevenis heel ver in het verleden haha!

Afgelopen week zag mijn schema er ietwat anders uit dan de vorige week. Ik moest twee avonden werken, op woensdag en vrijdag. Ook weer een nieuwe belevenis, want nu moest ik eten koken, de kinderen in bad doen, en ze naar bed brengen. Een heel ander dagdeel dan wanneer je van 9 tot 5 werkt! Maar het was ontzettend leuk!

Maandag zijn we naar Clark Park geweest. Dit park ligt letterlijk om de hoek van ons huis!
En ik wil jullie deze ontzettend schattige foto van Chloe niet onthouden ;-)



Dinsdag moest Chloe naar de dokter, dus toen zijn Luke en ik een stukje wezen wandelen en hebben we een limonade gehaald bij de McDonalds! Dat vond hij erg leuk :) Hij mocht zelfs een gratis Happy Meal speeltje hebben nadat ik hem had aangespoord om het aan een medewerker te vragen. Zo leuk!



Woensdag zijn we weer naar de 1 dollar film geweest in de bioscoop, dit keer naar Turbo! De film ging over een slak die graag snel wil zijn, en het was echt hilarisch! Het kind in mij kwam naar boven :)

Donderdag gingen we naar de bibliotheek met de buren en een aantal andere families, want elke donderdag is er storytime! Een man en een vrouw lezen dan samen boeken voor en doen spelletjes met de kinderen, en Luke zit altijd op de eerste rij. Leuk om mee te maken!

Vrijdag moest ik een halve dag werken, en toen pas in de avond weer. 's Middags ben ik in m'n eentje voor het eerst met de trolley naar het centrum gegaan. Ze gebruiken hier tokens, en die kosten 2 dollar per stuk. Als je instapt, gooi je een token in een busje en dan mag je zo lang blijven zitten als je wilt! Als je er bij een station uit wil, dan moet je aan een koord trekken. Erg ouderwets nog, maar het heeft echt iets! Ik heb nu gelukkig ook een Amerikaans telefoonnummer en een mobiel met een databundel dus ik kan Google Maps gebruiken in de stad, en die heb ik nog wel nodig! Eerst ging ik naar de Social Security Office om een social security number aan te vragen. Die krijg ik nu hopelijk binnen 2 weken binnen, en daarna kan ik een bankrekening openen zodat ik ook een creditcard kan krijgen. Vervolgens ben ik nog een rondje gelopen en heb ik donuts en een koffie gehaald bij Dunkin' Donuts. Zo lekker!!! De terugweg was wat lastiger te vinden, maar ik ben weer veilig thuisgekomen dus ik was best trots op mezelf. 's Avonds moest ik tot 11 uur werken, en daarna zijn we de stad in geweest met een aantal meiden. Het was een soort bar waar je ook kon dansen, en ze draaiden leuke muziek, van Whitney Houston tot de Backstreet Boys haha! Hier rijden de bussen 's nachts ook, dus we konden vrij gemakkelijk weer thuiskomen. I love Philly!!!



Zaterdag was er eensurprise partyvoor Sarah (de moeder), want die was woensdag jarig! Volgens mij was ze goed verrast en het was erg gezellig! Ik heb een heleboel nieuwe mensen ontmoet en ook veel gekletst met iedereen, al vond ik het wel spannend! Toen besefte ik me weer even dat ik hier helemaal alleen naartoe ben gekomen, zonder iemand te kennen. Maar het gaat allemaal erg goed!

Zondag zou mijn lokale begeleider van InterExchange langskomen om de eerste twee weken te evalueren en om te bespreken hoe het allemaal ging. Helaas was ze ziek en was ze vergeten af te zeggen, dus na een uur hebben we maar even opgebeld. Nu komt ze aanstaande donderdag langs, dus dan kan ik alle vragen stellen over rijbewijzen en universitaire lessen in de buurt.

Vandaag moest ik weer om 9 uur beginnen, en om 6 uur was ik klaar. Ik moest weer koken vandaag en het was zó goed gelukt! Omdat ik maar maximaal 10 uur per dag mag werken, en beide ouders vanavond niet thuis zijn, hebben ze een babysitter ingehuurd. Ik heb voor iedereen gekookt en het viel goed in de smaak, dus ik was helemaal happy. De babysitter dacht zelfs dat ik er al een paar maanden was, dus dat is een mooi compliment!!!

Deze week staan er ook weer een heleboel leuke dingen op de planning :) Morgenavond ga ik een filmpje kijken bij een andere au pair, vrijdag gaan we met een groepje naar het park om Casablanca op groot scherm te kijken, zaterdag heb ik mijn eerste verplichte clustermeeting met au pairs uit de buurt (we gaan naar de Magic Gardens, een gallerij met werk vanIsaiah Zagar), en zondag ga ik naar King of Prussia, één van de allergrootste winkelcentra in Amerika, samen met een Nederlands meisje die ik via Facebook heb leren kennen! Genoeg te doen dus :)

Op het moment ben ik ook druk met het plannen van een tripje naar Washington samen met twee au pairs, dus ik hoop dat dat allemaal doorgaat!

En ik ben volgende week maandag ook nog eens jarig! Feest, feest, feest :) Die avond ga ik samen met een aantal meiden uit eten bij The Fat Ham (I know, hilarisch!!) om het te vieren! Ik voel me nu al jarig :)

Tot de volgende blog!

Liefs,

Donja


Reacties

Reacties

Papa

Fantastische verhalen Donja. Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Zo is het één groot avontuur. Ik ben trots op wat en hoe je het allemaal doet. Keep on going. Xxx

mama

Nou lieve meid, we hebben gisteren nog geskypd EN toen had je al VEEL te vertellen.....maar dat je het naar de ZIN hebt en "Time Flies when you're having FUN" dat is OVERDUIDELIJK........en heeeeeeel fijn om te horen/lezen ;)
En Luke was SUPERMAN.....en die durft ALLES te vragen bij de McD
en Chloe is een plaatje......net als jij,hihi
Sarah....alsnog Congratulations!
Nou meis.....keep up the Good Work!!
Lafjoetoedeloeeetjes xxx

Denise

Oh meis wat leuk allemaal :-) Je hebt een leuke week achter de rug! Liefs van mij xxx

wilma

Super dat het allemaal zo lekker gaat.......top top.
Leuk om je blogs te lezen en wat maak je veel leuke dingen mee.
Geniet ervan, maar dat doe je wel zo te zien
Xxxx

Theo

Het gaat goed met je en daar zijn we heel blij mee!! Houden zo en geniet!

Opa en Oma

Wat heerlijk om dit te lezen, alsof we er zelf bijzijn.. zo kan je schrijven ! Wat is dit geweldig, omdat je niet meer dan 10 uur mag werken, dat ze dan zelfs een oppas regelen !
Echt structuur ..... en respect naar jouw toe !
Lieverd, vanavond horen/zien we, als we skypen, nog veel meer van je !
Liefs van ONS

Ine

Wat een gezellige verhalen en wat een leuke kinderen. Het voelt alsof jij helemaal op jouw plek zit en daar veel kan ervaren, vooral veel leuks.
Hier in Amsterdam gaat het ook geheel goed, met een nieuw meisje, Elisabet op de kamer van Zoë en een toekomstig meisje voor de achterkamer, jouw oude kamer. Mijn laatste werkmaanden zijn gestart, nog even en ik heb heeeeeeeel veel vrije tijd.
Volgens mij heb jij mooi weer, dat mag ook echt over ons land gezegd worden, heerlijke zomerse dagen. alhoewel het nu regent. Ik geniet met je mee en neem mijn petje voor jouw initiatief en moed af. Houen zo en veel plezier op jouw verjaardag, Ine van Bleijenbeek in Amsterdam

Alex, Angélique en Dominique

Hoi donja, leuk om je verhalen te lezen en fijn om te zien dat je het zo goed naar je zin hebt. In ieder geval hopen we dat je vandaag ook een extra leuke dag hebt. Gefeliciteerd met je verjaardag, geniet ervan!
Liefs van ons x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active