Never. Stop. Exploring.

Week 9 | Mag ik hier voor altijd blijven?

Hoi piepeloi!

Hoe is het daar in het goede oude Nederland? Hier is alles nog steeds super en fantastisch! Sorry, heel saai, maar ik kan er niets anders van bakken! :)

Zoals de titel van deze blog al een beetje heeft verraden, zou ik hier best willen wonen. Na negen weken te zijn ondergedompeld in de cultuur en de gebruiken van de Amerikanen hier kan ik stellen dat ik ontzettend verliefd ben geworden op Amerika. Ik vind het ook erg leuk om vergelijkingen te trekken tussen Nederland en Amerika, want sommige dingen zijn in Nederland veel beter geregeld dan in Amerika en andersom. Ik moet zeggen dat ik Nederland wel steeds meer ga waarderen ;-)

- Er wordt vaak gezegd dat Amerikanen nogal nep of oppervlakkig overkomen, maar dat heb ik nog helemaal niet zo ervaren! De meeste mensen die ik ontmoet willen een praatje maken en soms heb ik zulke leuke gesprekken metcomplete strangers! Amerikanen zijn heel geïnteresseerd en ik hou wel van hun mentaliteit.
- De keuze tussen gezond en ongezond is hier soms snel gemaakt; een 1,5 L fles Coca Cola kost hier maar 1,5 dollar terwijl een groot pak sinaasappelsap ruim 3 dollar kost. Ik schrok ook echt van de prijzen voor bladerdeeg (6 dollar voor 10 plakjes!) en kruidenkaas (7 dollar!). Een klein zakje M&M's kost hier ook al gauw 4 dollar! Ik snack een stuk minder wat op zich wel fijn is, maar ik mis mijn gevulde praliné's en frikandellen ontzettend!
- Als je ziek bent, wordt je hier aangeraden eerst naar de apotheek te gaan om te kijken of je jezelf met een middeltje kunt genezen omdat de ziektekosten hier behoorlijk hoog liggen. In Nederland gaan we al snel naar de huisarts met een kleine klacht. Dat is soms toch wel een fijner idee!

Oké, genoeg vergelijkingen! Op naar degood stuff:)

Het weekend van 12 en 13 september was ik in Washington. Ik moet zeggen dat ik er niet snel nog een keer heen zal gaan, want als je eenmaal alle monumenten en attracties hebt gezien dan blijft er weinig over. De hele politieke sfeer die er hangt vond ik wel indrukwekkend, maar verder is het niet echt een mooie stad. Al ben ik er in februari weer te vinden als Ingeborg op bezoek komt, maar dan kan ik mooi voor gids spelen ;-)
Natuurlijk hebben we The White House bezocht, en zijn we de eerste dag compleet verregend. Ik heb een bloedhekel aan regen, maar het was een ontzettend leuke dag! Just go with the flow, zoals mijn vader zou zeggen :) Verder hebben we de meest bekende monumenten gezien, zoals The Washington Monument, Lincoln Memorial, Jefferson Memorial, en de oorlogsmonumenten (die erg indrukwekkend waren). Het was een geslaagd weekend!







Verder heb ik de afgelopen weekenden geen moment rust gehad (wat natuurlijk een goed teken is). Koffie drinken in de stad, nieuwe mensen ontmoeten, high tea, musea, bioscoop, en ga zo maar door! Ook ben ik een aantal weken geleden begonnen op de sportschool (hurray!) en probeer ik minimaal 2 keer per week mijn calorieën te verbranden. Tot nu toe lukt me dat aardig! Helaas is vorige week het voorste wiel van mijn fiets gestolen dus het bereiken van de sportschool is nu wat lastig, maar hopelijk is mijn fiets snel gemaakt.

Op 23 september zat ik in het vliegtuig op naar New Orleans, samen met mijn gastgezin! De paus was deze week in Philadelphia en we zijn de stad letterlijk ontvlucht. Universiteiten werden gesloten, het openbaar vervoer werd stilgelegd en je kon de stad niet uit met de auto. Het was echt een nachtmerrie! Heel veel mensen gingen op vakantie om de drukte te ontvluchten, en mijn gastgezin vroeg of ik meewilde naar New Orleans! Maar natuurlijk! En waaaaaaaauw wat is New Orleans gaaf! Ik zou er zo nog een keer heengaan. Overal spelen bandjes, en de sfeer is geweldig. Ik heb voor het eerst rauwe oesters gegeten (nooit meer!) en veel nieuwe drankjes uitgeprobeerd. Het was zo gezellig met z'n allen!











Vorige week ben ik ook gestart met een workshop Screenwriting op de University of the Arts in Philadelphia! EN HET IS ZO LEUK. Ik ben enorm geïnteresseerd in schrijven en film, en nu kan ik me eindelijk verdiepen in het schrijven van films! Over 3 dagen moet ik een uitgewerkt idee inleveren zodat ik volgende week kan beginnen met het schrijven. Ik heb al een leuk plan dus dat gaat vast goedkomen!

De komende weken staan er ook weer gave dingen op het programma. Morgen ga ik uit eten in een Chinees restaurant met een Duitse au pair, en daarna gaan we winkelen! Het koelt hier snel af dus ik heb dringend wat warme kleding nodig en een paar goede schoenen. Zaterdag heb ik een verjaardagsbrunch van een nanny uit de buurt, en zondag stap ik voor het eerst in de auto om samen met een Oostenrijkse au pair naar Lancaster te rijden om de Amish Village te bezoeken! Een tijdje geleden heb ik een mevrouw ontmoet in de bibliotheek die daar woont, en ze heeft ons uitgenodigd om samen met haar familie te gaan zwemmen in hun privé zwembad en daarna bij hen thuis te eten. Daarna geeft ze ons een tour want ze weet heel veel van de geschiedenis. Heel erg leuk!
Halloween komt er ook snel aan, en de hele buurt is al bezig met de voorbereidingen. Mijn gastgezin organiseert elk jaar een feest in de straat, dus dat wordt heel gezellig! Eind november ga ik een dagje naar New York met een Poolse au pair om naar een Broadway show te gaan! En begin december vlieg ik waarschijnlijk naar Chicago voor een weekend. ZO GAAF. En zo kan ik nog wel even doorgaan!

Ondanks de ontzettend gave tijd die ik hier heb, denk ik wel vaak aan thuis, en de heimwee momentjes volgen elkaar soms wat sneller op. Gelukkig heb ik het heel erg leuk druk dus er is weinig tijd om na te denken!

See y'all later alligators!




Reacties

Reacties

Denise

Hoi meis...mag ik even jaloers worden? Wat maak jij leuke gave dingen mee....het wordt toch ook tijd dat je vader en ik ook gaan trekken door Amerika! Geniet ervan lieverd..dikke knuffels van mij xxxx

Ine Hellingman

Hè, wat weer een gezellig verhaal en wat gebeurt er bij jou veel. Jouw filmpjes over New Orléans zijn ook om jaloers op te worden. Fijn dat de opleiding begonnen is, dat is ook voor jou goed om jouw hersens scherp te houden. Ik ben blij voor je. En af en toe heimwee is toch ook heel natuurlijk!! Dag meis, veel plezier verder en liefs uit Amsterdam

Mama

Hoi American-Dutch girly,
En dan vergeet je helemaal te vertellen wàt voor leuke dingen je allemaal doet als Au Pair.....en hoe je daarvan GENIET !!!
Maar dat weten wij dan weer ;)

" Living in the moment "...... dat doe je goed lieverd

wilma

Wat een belevenissen. .....echt te gek. Wat maak jij veel leuke dingen mee.
Blij vooral genieten en sla alles op heb je later veel te vertellen.
Als ik het zo lees wil ik weer 18 zijn hahaha

Liefs Wilma xx

Theo

Geweldig zoals je geniet. Soms zijn er wel eens momenten die minder zijn, maar bedenk dat dit het hele leven zo is. Dit is een ervaring die niemand je meer afpakt. Grijpen dus.

Oma en Opa

Ohhh lieve Donja, wij moeten "alle zeilen bijzetten"
om je te kunnen bijhouden....
Wat leuk om te lezen wat je allemaal in zo'n korte tijd meemaakt.
Blijf genieten lieverd....
Liefs van ONS

susan ceelie

Wow, maar dubbel gevoel he. En Liam komt ook nog naar je toe en dan een gevuld leven. Ik hoorde je niet zeuren. Deze ervaring pakken ze je nooit meer af. Have fun mop, tot het volgende verhaal.
????????

Theo

The amish village bezoeken, war een belevenis!

Opa en Oma

Terug in de tijd.
Zoiets maak je toch normaal niet mee !
Geweldig om te zien en gezellig onder elkaar !

Veel gekocht ??????

Liefs van ONS

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active