Never. Stop. Exploring.

3 maanden in the States!!!

Vandaag ben ik precies drie maanden bij mijn gastgezin! De tijd gaat zo ongelofelijk snel, het is haast niet te bevatten. Maar ik heb het nog steeds ontzettend naar mijn zin!!! En elke week wordt het weer een stukje lastiger om hier straks weer van alles afscheid te nemen, want wat is dit land geweldig! Ik heb ontzettend veel leuke mensen leren kennen en ik heb naar mijn idee ook al heel erg veel van de omgeving en de States gezien in zo'n korte tijd. Ik zal jullie (met een hoop foto's) in vogelvlucht vertellen wat ik de laatste paar weken allemaal gedaan heb!

Half oktober vond het Harry Potter festival plaats in Chestnut Hill, en daar wilde ik natuurlijk heel erg graag heen! 's Morgens vertrok de Hogwarts Express (ja, echt!!!) vanaf Jefferson Station, en Dumbledore, Harry, en heel veel anderen waren aan boord om het zo echt mogelijk te laten lijken :) In Chestnut Hill werd het festival officieel geopend door de burgemeester en alle winkels in het stadje werden omgetoverd tot de winkels uit de boeken! Je kon butterbeer kopen, Smekkies in Alle Smaken (die ook soms echt naar oorsmeer smaakten) en zelfs meedoen met Quidditch. Heel erg tof!





Op de zondag ben ik samen met een Nederlandse au pair wezen winkelen, en 's avonds zijn we naar Sicario geweest in de bioscoop waar je de stoelen met een touchscreen kan bedienen zodat je helemaal kan liggen! Heerlijk! Dat mogen ze in Nederland overal ook wel invoeren :)

Het weekend erna ben ik samen met drie andere au pairs naar Princeton geweest om de campus te bekijken. Prachtig!!! Daar zou je alleen al willen studeren voor de omgeving en de gebouwen. Zo mooi! Onderweg zijn we nog in New Hope gestopt, een heel mooi natuurgebied waar de herfstbladeren hele mooie kiekjes opleverden. Geslaagde dag!









De week erna was het druk, druk, druk met de voorbereidingen voor Halloween! Al een aantal weken van tevoren was iedereen druk bezig met het versieren van de tuinen en het carven van de pompoenen. Er was helaas iets misgegaan met mijn kostuum bij Amazon, dus kon deze niet op tijd bezorgd worden. Dus toen ben ik twee dagen halsoverkop met een andere au pair nog snel even inkopen gaan doen! Gelukkig kon ik een mooie vervanging vinden, en alsnog als Daenerys Targaryen van Game of Thrones verkleed gaan :) Op de dag zelf liep ik samen met de familie mee in de Halloween parade en hadden we vooraf meegeholpen op onze "block" om alle cupcakes, koekjes, en andere lekkernijen voor te bereiden. 's Avonds gaf mijn familie een feestje thuis, en daarna ben ik doorgegaan naar een feest bij een andere au pair. Het was echt een fantastische dag!!! Ik was wel blij dat ik aan het eind van de dag mijn pruik kon afdoen haha!











Vanmiddag had ik een meeting in Philadelphia met een aantal au pairs die allemaal rondom Philly wonen, en dat was echt heel leuk! Niemand kende elkaar echt, maar omdat je al zoveel gemeen hebt is het zo makkelijk om een gesprek aan te knopen en contacten te leggen, en dat doe ik dan ook zo veel mogelijk :) Ik heb echt een hele leuke vriendengroep en daar ben ik heel blij mee!







Er staan weer een hoop gave dingen op het programma voor de komende weken! Dinsdag ga ik eindelijk Spectre zien in de bioscoop (SO EXCITED), en volgend weekend ga ik op een mini-vakantie naar de Appalachian Mountains en Harrisburg samen met een Nederlandse au pair!!!! Ik kijk er echt enorm naar uit! Eind november ga ik een dagje naar New York met een Poolse au pair om een Broadway show te zien (we moeten nog kiezen welke!). Dit wordt de eerste keer sinds de orientatie week dat ik weer in NY ben. Ik weet het, schande, zeker omdat ik zo dichtbij woon! Het is nog steeds een raar idee dat ik gewoon zo naar NY kan gaan haha! Begin december ga ik naar Washington om een NBA wedstrijd (basketbal) te zien, the ultimate American experience! En het weekend daarna vlieg ik naar Chicago om samen met een Nederlandse au pair uit Denver een weekendje de stad te verkennen! Het weekend daarna ga ik een heel weekend naar New York voor kerst en gaan we naar de Rockettes Show in Radio City Music Hall, een echte Kerst klassieker! GAAF GAAF GAAF. Er zijn plannen om in januari naar Atlanta te vliegen voor een weekend en ik ben samen met twee andere au pairs een mini-vakantie naar Texas aan het plannen! So many plans, so little time!

Met de kids gaat ook alles super, ze zijn zo ontzettend lief! Ik ben helemaal verliefd op Chloe, en we hebben echt een connectie samen :) En Luke doet mijn hart vaak smelten. Laatst kwam hij mijn kamer binnen en zei hij: "Just wanted to make sure you were okay." HOE LIEF. En soms heeft hij ook geweldig grappige uitspraken, zoals laatst toen we hem vroegen wat hij aan het doen was bij de poort van ons huis: "Just admiring this beautiful day". En dat voor een 4-jarige! Dit is echt geen werken meer :)

Oh, en dan zijn hier ook nog een paar leuke foto's van de afgelopen weken ;-)









Ik hoop dat ik nog lang van dit geweldige avontuur mag genieten!!!

Liefs,

Donja









Reacties

Reacties

Theo

Wat geniet je toch van je jaartje ... Amerika! Je bent om te benijden hoor, anderzijds zijn we heel blij dat het zo goed met je gaat, je bent een bofkont.

wilma

Lieve Donja
Wat een enthousiasme straalt er van af echt super om te lezen hoe jij geniet........
Veel plezier met alle plannetjes en voorbereidingen ervan
Xxxxx

mama

We skypen heeeeel veeeeeel en dan ben je OOK al ZO ENTHOUSIAST......in èèn zin :" I'm PROUD OF YOU, girly ???"
& de uitspraak " Living in the moment" leef je HEEL goed na !! ;)
Lafjoe xxx

Lisse van de Groep

Oh Donja, wat leuk om mee te kunnen genieten van al je avonturen, zeg! Het ziet er echt top uit wat je allemaal meemaakt. Geniet er lekker van!!! Groetjes uit Nederland!

Denise

Hoi meisie..wat een super leuk verhaal weer! Genieten doe je echt zo mooi om te lezen..en die reisjes die je maakt echt om jaloers te worden? fijne dagen weer en geniet er maar heerlijk van..dat doen wij ook .Vanuit Egypte dikke knuffels en veel liefs van je paps en mij xxxx

JoHeiBel

Leuk om te lezen tante Donja! Lekker bezig ????????

JoHeiBel

Hahaha de vraagtekens zijn emoticons.... Dan maar zo xxx

Ine Hellingman

Een heerlijk en blij verhaal. Goed hoor, dat je zo op reis bent. Nu kun je volop genieten van zo'n totaal nieuwe omgeving(en). Ik ben ook benieuwd hoe het gaat met de colleges die je volgt. Interessant? Leerzaam? En de omgeving van de universiteit, is dat anders dan "bij ons"? Je maakt fantastisch veel mee, fijn. De decembermaand is, vanuit Amsterdamse begrippen, altijd erg histerisch in Amerika. Profiteer er volop van!!!
Liefs, Ine

Oma en Opa

Hallo lieve Donja,
Vanmorgen je blog gelezen, want, zoals je weet waren wij aan het cruisen.
Het is bijna niet voor te stellen dat alles wat je beleeft, in de 24 uur past.
Geweldig om je verslag weer te lezen, vooral met de foto's erbij en de leuke vooruitzichten, dat is pas genieten.
Lieverd, als je van de week tijd heb, zien wij je graag weer even op beeld. Laat het maar even van te voren weten.
Heeeeeel veel plezier en lieve groetjes van Opa en Oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active